Kendall Paul - Led Zeppelin. Niebiańskie progi(1), Nieposortowane

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Paul KendallPrzełożyła:KATARZYNA MALITAUzupełnił:PIOTR KOSIŃSKIWYDAWNICTWO „ROCK-SERWIS”, KRAKÓW, 1993Tytuł oryginału:„LED ZEPPELIN-A VISUAL DOCUMENTARY"ir) Copyright 1982 Omnibus Press(A Division of Book Sales Limited)Ö Copyrightforthe Polish edition by WYDAWNICTWO „ROCK-SERWIS", 1993\11 rights reserved. No part of this hook may be reproduced in any form or by any electronic or mechanical means,including information storage or retrieval systems, without permission in writing from the publisher.Przekład:KATARZYNA MAl.lTAUzupełnienie i redakcja wydania polskiego:PIOTR KOSIŃSKIProjekt okładki wydania polskiego:ADAM W ID EŁK AOpracowanie dyskografii i wideografii:PIOTR KOSIŃSKI I MAREK PIĄTKOWSKIKorektor/y:ARLETA I PIOTR KOSIŃSCYSkład:ZAKŁAD SKŁADU TEKSTÓW KRAKSKraków, ul. Halicka 9Druk i oprawa:ETPRZEDSIĘBIORSTWO POLIGRAFICZNEKraków, ul. Golikówka 7DEKAISBN 83-85335-14-5ISBN 0-7119-0094-9 wydanie oryginalneWYDAWNICTWO „ROCK-SERWIS"al.Wł. Beliny-Prażmowskiego 2831-514 Krakówtel./fax (0-12) II 59 84SPIS TREŚCIJimmy Page .............................................................................The Yardbirds .........................................................................Robert Plant ............................................................................John Paul Jones .......................................................................John Bonham ..........................................................................Peter Grant .............................................................................Początki — The New Yardbirds ............................................Tak wiele miłości ....................................................................Od kiedy cię pokochałem .......................................................Schody do nieba .....................................................................Piosenka pozostała taka sama? ...............................................Kaszmir ................ .................................................................Obelisk ....................................................................................Film .........................................................................................Ostatni lot ...............................................................................Epilog .....................................................................................7101315171922273743506168758395Piraci na start! ......................................................................... 100Dyskografia Led Zeppelin ...................................................... 115Dyskografia Jimmy’ego Page’a ............................................. 121Dyskografia Roberta Planta.................................................... 130Dyskografia Johna Paula Jonesa ............................................ 135Dyskografia Johna Bonhama .................................................. 139Wideografia Led Zeppelin ...................................................... 140JIMMY PAGEJames Patrick Page, jedyny syn urzędnika administracyjnego i sekretarkilekarza, urodził się 9 stycznia 1944 roku w Heston, w hrabstwie Middlesex.Pierwsze lata dzieciństwa Jimmy spędził na farmie wuja w Northamptonshire.Kiedy skończył osiem lat, przeniósł się wraz z rodziną na Miles Roadw Epsom, w hrabstwie Surrey. Śpiewał w szkolnym chórze, był mistrzemw bieganiu przez płotki. Wykazywał zdolności artystyczne, ale dopiero kiedyw 1957 roku rodzice podarowali mu hiszpańską gitarę, granie stało się jegonajwiększą pasją.Nie licząc kilku lekcji udzielonych mu przez nauczyciela z pobliskiegoKingslon-on-Thames, był samoukiem. Sam Jimmy pamięta, że w szkolewielokrotnie konfiskowano mu gitarę — zabierał ją tam, by ćwiczyć w czasieprzerw, a nawet podczas lekcji.Rock’n’rollem zajął się jednak poważnie dopiero wtedy, gdy usłyszał„Baby Let’s Play House” Eivisa Presleya z albumu ,,A Date With Elvis”,który ukazał się w połowie 1959 roku.Wkrótce po ukończeniu szkoły starał się bez powodzenia zdobyć pracęasystenta w laboratorium. Wtedy też zgodził się dołączyć do Neila Christiana i TheCrusaders, którzy zwrócili na niego uwagę, gdy grał w miejscowej sali tanecznej.Ci gentlemeni przewidzieli brytyjski boom bluesa kilka lat wcześniej, jużwtedy grając utwory Chucka Berry’ego i Bo Diddleya oraz inne kawałki „zimportu”. Wielcy miłośnicy muzyki nie byli co prawda jeszcze przygotowanido odbioru bluesa, lecz pomimo to 15-letniemu Jimmy’emu udało sięw krótkim czasie zdobyć sobie wśród muzyków niezwykłą reputację. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl