Odnośniki
- Index
- Kaktusy z zielonej ulicy - Wiktor Zawada (14997), KSIĄŻKI(,,audio,mobi,rtf,djvu), WIKTOR ZAWADA-KAKTUSY Z ZIELONEJ ULICY
- Kava Alex - Zabójczy wirus, Książki, Alex Kava
- Kava Alex - 02 - W ułamku sekundy, Książki, Alex Kava
- Kava Alex - 01 - Dotyk zła, Książki, Alex Kava
- Kat Martin - Cygański Lord, Książki - Literatura piękna, Kat Martin
- Kat Martin - Nocny Jeździec, Książki - Literatura piękna, Kat Martin
- Kapp Colin - Formy Chaosu 01 - Formy Chaosu, Książki Fantasy i SF
- King To, ►Dla moli książkowych, king
- Keyes Gregory - Gwiezdne Wojny 103 - NOWA ERA JEDI - Ostrze Zwycięstwa - Podbój, Książki, Star Wars, New Jedi Order
- King Jaunting, ►Dla moli książkowych, king
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- rafalsal.opx.pl
Katherine Ulrich flash-8.-klatka-po-klatce full scan, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]IDZ DO
PRZYK£ADOW
Flash 8.
SPIS TREŒCI
Klatka po klatce
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Katherine Ulrich
T³umaczenie: Wojciech Pazdur
ISBN: 83-246-0368-9
Tytu³ orygina³u
Format: B5, stron: 612
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
O¿yw swoje strony WWW
• Stwórz obiekty graficzne i wpraw je w ruch
Dodaj do stron elementy interaktywne
Udostêpnij stronê u¿ytkownikom ró¿nych przegl¹darek
Macromedia Flash 8 to kolejna wersja doskona³ego narzêdzia do tworzenia
dynamicznych, animowanych witryn WWW oraz prezentacji multimedialnych.
Flash, który rozpoczyna³ karierê na rynku jako prosty program animacyjny, jest teraz
rozbudowan¹ aplikacj¹ ³¹cz¹c¹ mo¿liwoœci programu graficznego i animacyjnego
z obiektowym jêzykiem programowania ActionScript. Dziêki Flashowi mo¿na tchn¹æ
¿ycie w witryny internetowe, umieszczaj¹c w nich dŸwiêk, interaktywne przyciski
i elementy animowane, tworzyæ zapieraj¹ce dech w piersiach prezentacje oraz
odtwarzaæ je nie tylko na monitorach komputerów, ale tak¿e na wyœwietlaczach
telefonów komórkowych i urz¹dzeñ PocketPC.
Ksi¹¿ka „Flash 8. Klatka po klatce” to przewodnik po najnowszej wersji Flasha.
Czytaj¹c j¹, nauczysz siê korzystaæ z narzêdzi rysunkowych i animacyjnych, dowiesz
siê, jak tworzyæ obiekty i animowaæ je, a tak¿e poznasz podstawowe sposoby tworzenia
elementów interaktywnych za pomoc¹ oferowanych przez Flasha narzêdzi
pomocniczych. Ka¿de zagadnienie przedstawione jest w postaci sekwencji czynnoœci
uzupe³nionej ilustracjami obrazuj¹cymi ka¿dy krok, co bardzo u³atwia zrozumienie
i wykonanie okreœlonego zadania.
Interfejs u¿ytkownika
Korzystanie z narzêdzi rysunkowych
Tworzenie i edycja obiektów
Rozmieszczanie obiektów na warstwach
Stosowanie symboli
Animacja poklatkowa i automatyczna
Tworzenie elementów interaktywnych
Importowanie elementów graficznych stworzonych w innych aplikacjach
Do³¹czanie dŸwiêku do prezentacji
Publikowanie gotowych filmów
Poznaj mo¿liwoœci najnowszej wersji Flasha
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Wstęp 21
Podstawowe wiadomości o Flashu .....................................................................22
Co czyni Flasha wyjątkowym narzędziem do projektowania stron? .............24
W jaki sposób Flash animuje? ...................................................................................... 24
Formaty plików programu Flash .................................................................................. 24
W jaki sposób Flash dostarcza projekt? ...................................................................... 24
Flash 8 — co nowego? .........................................................................................25
Usprawnienia interfejsu użytkownika .......................................................................... 26
Usprawnienia narzędzi do projektowania ..................................................................... 28
Jak korzystać z tej książki? ................................................................................30
Co powinieneś już wiedzieć ......................................................................................... 30
Rezultat krzyżowania platform ..................................................................................... 30
Skróty klawiaturowe ..................................................................................................... 31
Podręczne menu ............................................................................................................ 31
Praca twórcza ................................................................................................................ 31
Rozdział 1. Środowisko programu Flash 33
Praca z dokumentami Flasha .............................................................................34
Ustawienie opcji uruchamiania .................................................................................... 34
Tworzenie nowego dokumentu .................................................................................... 37
Otwieranie istniejącego dokumentu ............................................................................. 37
Praca z szablonami dokumentów ......................................................................39
Tworzenie szablonu dokumentu ................................................................................... 39
Otwieranie nowego dokumentu z szablonu .................................................................. 40
Środowisko edycyjne programu Flash ..............................................................42
Panel Timeline .....................................................................................................43
Oddokowanie panelu Timeline ..................................................................................... 44
Właściwości dokumentu .....................................................................................45
Dostęp do okna Document Properties .......................................................................... 45
Definiowanie danych meta dla pliku .swf .................................................................... 46
Ustawienie rozmiaru sceny ........................................................................................... 47
Ustawienie koloru tła .................................................................................................... 49
Ustawienie liczby klatek wyświetlanych na sekundę ................................................... 49
Zapisanie ustawień jako domyślnych ........................................................................... 49
5
Spis treści
Korzystanie z linijek, siatki i prowadnic ...........................................................51
Wyświetlanie i ukrywanie linijek, siatki i prowadnic .................................................. 51
Ustawienie siatki .......................................................................................................... 52
Praca z prowadnicami ................................................................................................... 53
Opcje przyciągania obiektów .............................................................................54
Przyciąganie obiektów do siatki ................................................................................... 54
Ustawienie parametrów przyciągania do siatki ............................................................ 55
Przyciąganie obiektów do prowadnic ........................................................................... 56
Ustawienie parametrów przyciągania do prowadnic .................................................... 56
Przyciąganie obiektów do obiektów ............................................................................. 56
Przyciąganie obiektów do pikseli ................................................................................. 56
Włączenie wyrównania przyciągania ........................................................................... 57
Wyłączenie przyciągania .............................................................................................. 57
Oglądanie grafik w różnym powiększeniu ........................................................58
Oglądanie obiektów w ich aktualnym rozmiarze ......................................................... 58
Powiększenie i pomniejszenie w scenie ....................................................................... 58
Powiększenie lub pomniejszenie konkretnego obszaru sceny ..................................... 59
Powiększenie lub pomniejszenie widoku ..................................................................... 59
Panele ...................................................................................................................60
Otwarcie okna panelu ................................................................................................... 60
Zwijanie i rozwijanie okna panelu ............................................................................... 61
Przesuwanie okna panelu ............................................................................................. 62
Zmiana rozmiaru okna panelu ...................................................................................... 62
Praca ze zgrupowanymi panelami .....................................................................63
Pionowe grupowanie paneli ......................................................................................... 63
Oddzielanie paneli z pionowej grupy ........................................................................... 64
Poziome grupowanie paneli ......................................................................................... 65
Odłączanie panelu od poziomej grupy ......................................................................... 66
Przywoływanie domyślnego układu paneli .................................................................. 67
Panel Property Inspector ....................................................................................68
Dostęp do zakładki Properties w panelu Property Inspector ........................................ 68
Ukrycie lub pokazanie obszaru informacji ................................................................... 69
Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik 71
Panel narzędziowy ...............................................................................................72
Dostęp do narzędzi i ich opcji ...................................................................................... 73
Tworzenie jednolitych kolorów i gradientów ...................................................74
Określanie jednolitego koloru wypełnienia w panelu Color Mixer ............................. 74
Wizualne definiowanie nowego koloru w panelu Color Mixer ................................... 75
Numeryczne definiowanie nowego koloru w panelu Color Mixer .............................. 76
Określanie przezroczystości koloru .............................................................................. 76
Tworzenie gradientu liniowego .................................................................................... 77
Tworzenie nowego gradientu kolistego ........................................................................ 80
6
Spis treści
Praca z oknem Color Swatches ..........................................................................81
Dodawanie koloru do panelu Color Swatches .............................................................. 81
Tworzenie palet kolorów ....................................................................................82
Definiowanie nowej palety kolorów ............................................................................ 82
Wczytanie palety kolorów ............................................................................................ 83
Ustawianie atrybutów wypełnienia ...................................................................85
Ustawianie koloru wypełnienia w panelu Tools .......................................................... 85
Ustawianie koloru wypełnienia w zakładce Properties panelu Property Inspector ...... 86
Ustawianie atrybutów obrysu ............................................................................87
Ustawianie właściwości obrysu .................................................................................... 87
Tworzenie kształtów geometrycznych ...............................................................91
Tworzenie obrysu ......................................................................................................... 91
Tworzenie wypełnień geometrycznych ........................................................................ 93
Tworzenie kształtów swobodnych .....................................................................95
Swobodne rysowanie narzędziem Pencil ..................................................................... 96
Swobodne rysowanie narzędziem Pen ......................................................................... 97
Tworzenie kształtów swobodnych narzędziem Brush ............................................... 101
Malowanie gradientem ............................................................................................... 103
Dodawanie obrysów i wypełnień ......................................................................106
Dodawanie obrysu do wypełnienia ............................................................................ 106
Wypełnianie obrysu jednolitym kolorem ................................................................... 108
Wypełnianie obrysu odblokowanym gradientem ....................................................... 109
Wypełnianie obrysu zablokowanym gradientem ....................................................... 110
Rozdział 3. Praca z tekstem 111
Korzystanie z narzędzia Text ...........................................................................112
Tworzenie pojedynczego wiersza tekstu z przeznaczeniem na element graficzny ............ 112
Tworzenie pola tekstowego o ustalonej szerokości z opcją przenoszenia słów
do nowego wiersza ..................................................................................................... 113
Ustawianie atrybutów tekstu ............................................................................114
Przedzielanie atrybutów literom zaznaczonego tekstu ............................................... 115
Wybranie zainstalowanej czcionki ............................................................................. 115
Określanie rozmiaru czcionki ..................................................................................... 117
Wybór metody renderowania czcionek ......................................................................... 118
Określenie koloru tekstu ............................................................................................. 119
Wybór rodzaju stylu ................................................................................................... 119
Przydzielanie ścieżki (odstępy znaków) ......................................................................... 120
Ustawianie atrybutów akapitu ............................................................................122
Zaznaczenie akapitów do modyfikacji ....................................................................... 122
Ustawienie wyrównania akapitu ................................................................................. 123
Ustawienie marginesów .............................................................................................. 124
Ustawienie wcięcia pierwszego wiersza ..................................................................... 125
Ustawienie odstępów między wierszami .................................................................... 125
7
Spis treści
Rozdział 4. Modyfikowanie prostych grafik 127
Ustawianie preferencji zaznaczania ................................................................128
Włączenie metody zaznaczenia dla narzędzia Selection ............................................ 128
Zaznaczanie elementów graficznych ...............................................................129
Zaznaczanie kształtów prostych za pomocą klikania ................................................. 129
Zaznaczanie kształtów obiektowych za pomocą klikania .......................................... 131
Wykorzystanie kontaktowego prostokąta zaznaczającego ......................................... 132
Wykorzystanie precyzyjnego prostokąta zaznaczającego .......................................... 133
Usunięcie pojedynczych elementów z zaznaczenia ................................................... 135
Wykorzystanie schowka ...................................................................................136
Podstawowe operacje edycyjne na zaznaczonych elementach ................................... 136
Wklejanie zawartości schowka na środek okna ......................................................... 137
Wklejanie zawartości schowka na jej pierwotne miejsce ........................................... 137
Zmiana rozmiaru elementów graficznych ......................................................138
Interaktywna zmiana rozmiaru elementu graficznego ................................................ 138
Zmiana rozmiaru elementu w panelu Transform ....................................................... 140
Zmiana pozycji elementów graficznych ..........................................................142
Pozycjonowanie elementu w zakładce Properties panelu Property Inspector ............ 142
Odwracanie, obracanie i pochylanie elementów graficznych .......................145
Odwracanie elementu graficznego ............................................................................. 145
Skokowy obrót elementu co 90 stopni ....................................................................... 146
Obracanie elementu o określony przez użytkownika kąt ........................................... 146
Pochylanie elementu o określoną przez użytkownika wartość .................................. 147
Interaktywne obracanie lub pochylanie elementu ...................................................... 147
Zniekształcanie elementów graficznych ..........................................................149
Dowolne zniekształcanie elementu ............................................................................ 149
Symetryczne zniekształcanie elementów graficznych ............................................... 152
Modyfikowanie wypełnień i obrysów ..............................................................153
Zmiana koloru wypełnienia narzędziem Paint Bucket ............................................... 153
Modyfikowanie koloru obrysu narzędziem Ink Bottle ............................................... 155
Zmiana punktu środka wypełnienia gradientowego ................................................... 156
Przesunięcie punktu skupienia gradientu kolistego .................................................... 157
Zmiana rozmiaru gradientu w wypełnieniu lub obrysie ............................................. 158
Wyświetlanie gradientu poza jego zakresem kolorów
(dotyczy odtwarzacza Flash Player 8) ........................................................................ 159
Obrót wypełnienia gradientowego ............................................................................. 161
Modyfikowanie kształtów narzędzie Selection .......................................................... 162
Aktywowanie węzła końcowego narzędziem Selection ............................................. 164
Kształtowanie krzywej narzędziem Selection ............................................................ 165
Zmiana prostego segmentu linii w segment krzywej
za pomocą narzędzia Selection ................................................................................... 165
Tworzenie nowych węzłów rogowych narzędziem Selection .................................... 166
8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]