Karty Przeznaczenia, Runy

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
2
Karty Przeznaczenia: Wprowadzenie
Karty Przeznaczenia-
gra rozpoczêta!
Fenomen Kart
W œwiecie mangi toczy³y siê wojny o ró¿ne
rzeczy. By³y to smocze kule, spe³niaj¹ce
¿yczenia, gwiezdne ziarna potrzebne do
zdobycia galaktyki, pionki do szachów, w
których zamkniête s¹ demony, czy nawet
biedne stworzenia, zwane Pokemonami.
Trzeba przyznaæ, ¿e twórcom mangi nie
brakowa³o nigdy pomys³ów. Po tych wszy-
stkich niesamowitych przedmiotach, za-
zwyczaj daj¹cym w³adzê, przyszed³ czas
na najzwyklejsz¹ taliê kart
Jak siê okazuje, talia wcale nie
musi byæ taka najzwyklejsza
i ¿e zestaw 52 kart mo¿e ca³-
kiem nieŸle namieszaæ w œwie-
cie. "Karty Przeznaczenia" to
najnowszy serial, który byæ
mo¿e nie odbiega od klasy-
cznej wojny dobra ze z³em i na
pewno pomys³ kolekcjonowa-
nia kart nie zachêca na pier-
wszy rzut oka, ale nic bardziej
mylnego.
Pocz¹tek historii mo¿e wy-
dawaæ siê banalny. Grupa czte-
rech nastolatków, koñcz¹cych
w³aœnie gimnazjum dowiaduje
siê nagle, ¿e s¹ dziedzicami ta-
jemniczej mocy czterech wojo-
wników- Asa Kier, Asa Pik, Asa
Karo i Asa Trefl i zostaj¹ wci¹-
gniêci w rozpoczynaj¹c¹ siê po
paru tysi¹cach lat wojnê o kar-
ty o niesamowitej mocy. Najcie-
kawsze jest to, ¿e ze wszystkich
figur znajduj¹cych siê w talii,
tylko oni stoj¹ po stronie dobra.
Przeciw sobie maj¹ Waletów,
Damy i Króli z Jokerem na cze-
le. Resztê Kart trzeba zebraæ.
Wszystko by³oby piêknie, gdy-
by nie fakt, ¿e znajduj¹ siê one
w ludziach, o których nic nie
wiadomo i tylko wróg potrafi
wyczuæ ich moc. Dlaczego? Po-
niewa¿ Karty Przeznaczenia s¹
wymys³em z³a i odkrywaj¹ t¹
gorsz¹ naturê cz³owieka. Po wy-
ci¹gniêciu karty z w³aœciciela,
wyzwala siê w nim z³o i ofiara
staje siê demonem. Zadanie
czterech m³odych Asów? Przede
wszystkim zrobiæ wszystko, aby
Karty nie dosta³y siê w rêce
wroga, a do tego uzdrowiæ wszy-
stkich posiadaczy Kart z mocy
z³a. Ale w b³êdzie jest ten, kto
myœli, ¿e bêdzie musia³ ogl¹daæ
ci¹gle te same sceny- wyci¹-
gniêcie Karty, krótka walka
i uzdrowienie demona. Nie da
siê zaprzeczyæ, ¿e jest to g³ówny
w¹tek, jednak ca³a historia za-
wiera w sobie niezliczon¹ iloœæ
w¹tków pobocznych, które
komplikuj¹ fabu³ê do tego stop-
nia, ¿e naprawdê bêdziemy siê
zastanawiaæ czy ujrzymy happy
end.
Wyj¹tkowy Joker
Sama postaæ Jokera i jego le-
genda jest warta szczególnej
uwagi. Z³ego Jokera znamy
ju¿ niew¹tpliwie z historii
o Batmanie. By³ toprze-
stêpca, który sk¹pa³ siê w
groŸnych chemikaliach i sta³
siê szaleñcem, pragn¹cym
zaw³adn¹æ ca³ym miastem
Karty Przeznaczenia: Wprowadzenie
3
Gotham City. Zazwyczaj ne-
gatywnym bohaterom cho-
dzi o w³adzê- nad ludŸmi,
nad œwiatem, niektórzy
ograniczaj¹ siê do samego
miasta, zaœ inni maj¹ cza-
sem ochotê nawet na ca³e
galaktyki. Joker z "Kart
Przeznaczenia" nie jest ani
przestêpc¹, ani nawet cz³o-
wiekiem, a jego historia ma
pocz¹tek o wiele, wiele
wczeœniej. Jak mówi legen-
da, parê wieków wstecz
istnia³y cztery królestwa po-
³¹czone w jedno pañstwo,
które dziêki œcis³ej
wspó³pracy mieszkañców,
by³o nie do pokonania.
Rz¹dzi³o w nim czterech
równorzêdnych króli, ka¿dy
z nich mia³ jedn¹ córkê,
damê dworu, a ka¿dej z dam
towarzyszy³ obroñca. Na
stra¿y pañstwa sta³o czte-
rech nieustraszonych wojo-
wników, zwanych Asami,
a ka¿dy nosi³ na piersiach
symbol swego królestwa:
dwa czerwone- serce i dia-
ment oraz dwa czarne- grot
i koniczyna. Ludzie wiedli
spokojne i szczêœliwe ¿ycie,
w ich sercach by³o dobro.
Ale pewnego dnia pojawi³
siê w królestwie Joker, praw-
dopodobnie zrodzony z bra-
ku równowagi dobra i z³a.
I równowaga w królestwach
zosta³a zachwiana. Joker po-
siada³ w swej mocy taliê
kart, które wyzwala³y w lu-
dziach wszelkie, najgorsze
cechy i emocje. Mieszkañcy
zaczêli siê k³óciæ ze sob¹,
nienawidziæ, a¿ w koñcu do-
sz³o do wojen i morderstw.
Joker by³ na tyle sprytny, ¿e
na samym pocz¹tku zainfe-
kowa³ i podporz¹dkowa³ so-
bie króli, ich córki i ob-
roñców córek. Ale pope³ni³
b³¹d- zapomnia³ o czterech
asach, bêd¹cych na zewn¹trz
i zanim siê spostrzeg³, wojo-
wnicy wtargnêli do królestw
i zrobili porz¹dek. Ukryli
moce kart w ludziach, wy-
zwalaj¹c w nich dobro, sam
Joker zaœ zosta³ zapieczêto-
wany w magicznej skrzyni
jako Zakazana Karta. Nie-
stety królowie, damy i ich
¿o³nierze po pokonaniu Jo-
kera zapadli w wieczny sen
i wraz ze skrzyni¹ zostali za-
mkniêci w innym wymiarze.
Wprawdzie z³o zosta³o poko-
nane, lecz pañstwo czterech
królestw ju¿ nigdy nie by³o
takie samo. I tu przenosimy
siê do wspó³czesnoœci, do
ma³ego miasteczka Menage
City, powsta³ym w miejscu
dawnego królestwa. Tu siê
rodz¹ potomkowie czterech
Asów, jak i nieznani z po-
cz¹tku potomkowie mie-
szkañców, w których zaklête
zosta³o pozosta³e 36 Kart.
Po d³ugim œnie budzi siê tak-
¿e Joker, który przywraca do
¿ycia swych podw³adnych
i za ich pomoc¹ najpierw
próbuje odzyskaæ swoj¹ post-
aæ, a potem z ca³ym impe-
tem atakuje, chc¹c zasiaæ
w ludziach z³o, niepokój
i nienawiœæ i zemœciæ siê na
potomkach czterech legen-
darnych wojowników. Wy-
j¹tkowe jest w³aœnie to, ¿e
ten Joker nie pragnie w³a-
dzy- on karmi siê negatywn¹
energi¹, pragnie aby wszys-
cy byli Ÿli, bo wed³ug niego
tak powinien wygl¹daæ
œwiat.
4
Karty Przeznaczenia: Bohaterowie
Bohaterowie- dobrzy,
ale nie do koñca
pierwsze odstêpstwo od klasycznej mangi mo¿emy uznaæ sam fakt, ¿e za-
miast piêknych m³odych nastolatek- herosek, tym razem rola wybawców
œwiata zosta³a przyznana zwyk³ym, m³odym ch³opcom, borykaj¹cym siê z codzien-
noœci¹, szkolnym ¿yciem oraz problemem dorastania. Okazuje siê, ¿e tacy bohate-
rowie najbardziej pasuj¹, poniewa¿ s¹ w wieku, kiedy ich œwiatopogl¹d dopiero siê
kszta³tuje, podejmuj¹ najwiêcej decyzji, które rzutuj¹ potem na ich przysz³oœæ,
stawiaj¹ czo³a pierwszym konfliktom moralnym i ucz¹ siê rozpoznawaæ granicê
pomiêdzy dobrem a z³em. Jednym s³owem idealna po¿ywka dla Kart, które chêtnie
wp³yn¹ na ich wybory. Ale najwa¿niejsze w tej historii jest to, ¿e nie ma g³ównego
bohatera. Eddie, Bruce, Patrick i Colin- czterej potomkowie Asów, to równo-
rzêdne postacie. Oprócz tego, ¿e wszyscy bêd¹ wpl¹tani w g³ówny w¹tek, ka¿demu
z nich bêdzie poœwiêcony jeszcze jeden, poboczny. Po kolei bêdziemy poznawaæ
ich problemy, myœli, a nawet sny. Autor pozostawi³ widzom otwart¹ furtkê w wybo-
rze g³ównego bohatera. Przygody ch³opców bêd¹ ukazane na tyle równomiernie,
¿e ka¿dy bêdzie móg³ sobie wybraæ w³asnego lidera i œledziæ jego losy, czekaæ na
to, jak¹ decyzjê podejmie i jakie bêd¹ tego konsekwencje. Zapewniamy, ¿e ka¿d¹ z
postaci bêdzie mo¿na zarówno pokochaæ, jak i znienawidziæ, poniewa¿ ¿adna z
nich nie jest idea³em i ich wybory niejednokrotnie zaskocz¹ widza. Nie pozostaje
wiêc nic innego, jak przedstawiæ m³odych wojowników i ich w¹tki poboczne.
S
kupmy siê teraz na g³ównych bohaterach sagi o Kartach Przeznaczenia. Za
Karty Przeznaczenia: Bohaterowie
5
Eddie Mustwas
As Kier
Na co dzieñ wysportowany, dobrze ucz¹cy siê nastolatek, który
marzy o tym, aby zostaæ informatykiem. Gdyby móg³, nie od-
chodzi³by od komputera. Jego zdolnoœci informatyczne nieje-
dnokrotnie uratuj¹ grupie skórê. Oficjalnie lider zespo³u, po-
niewa¿ posiada najwa¿niejszy znak. Z pocz¹tku niepewnie
wstêpuje w now¹ sytuacjê i nie podoba mu siê rola lidera. Ma
œwiadomoœæ, jak wielk¹ odpowiedzialnoœæ bierze na siebie, przy-
jmuj¹c moc Asa. Wydaje siê, ¿e najbardziej rozumie ca³¹ wojnê.
Z czasem staje siê bardzo odpowiedzialnym i stanowczym prze-
wodnikiem. Ale boryka siê z powa¿nym problemem. Jego ojciec
jest szefem policji. Kiedy rozpoczyna siê wojna o Karty, do spra-
wy miesza siê równie¿ policja, poniewa¿ w³aœciciele kart, za-
mieniaj¹c siê w pó³- demony, siej¹ ogromne zniszczenie. Nie-
stety radiowozy przyje¿d¿aj¹ zazwyczaj, kiedy ofiara jest ju¿
uzdrowiona, a na miejscu zniszczeñ zastaj¹ cztery zamasko-
wane postacie, które zaraz potem siê ulatniaj¹. W koñcu bo-
haterowie zostaj¹ uznani za poszukiwanych przestêpców i na
nieszczêœcie ich spraw¹ z bardzo g³êbokim zaciêciem zajmu-
je siê komisarz Mustwas. Tak wiêc m³ody wojownik ratuje lu-
dzi, poœwiêca siê, a w domu musi znosiæ to, ¿e jego tata nie-
œwiadomie robi wszystko aby z³apaæ i zamkn¹æ w³asnego syna.
Zapewne mo¿na siê spodziewaæ, ¿e w którymœ momencie
bêdzie musia³ wybraæ pomiêdzy lojalnoœci¹ wobec przyjació³,
a w³asnym ojcem. Ale to nie bêdzie jego jedyny konflikt we-
wnêtrzny. Eddie jako jedyny pozna fragment przysz³oœci i od-
kryje straszn¹ rzecz- ¿e jeden z nich zginie. Ale nie wiadomo
dlaczego i kiedy. Od
tego momentu(czyli
dopiero od jakiejœ po-
³owy sagi) bêdzie
szczególn¹ uwagê
zwraca³ na t¹ osobê,
myœl¹c, ¿e najbar-
dziej nara¿ona na
niebezpieczeñstwo
bêdzie podczas osta-
tecznej walki z Joke-
rem. Dla dobra przy-
jació³ postanowi
ukryæ t¹ wiedzê,
ale do koñca nie
bêdzie wiadomo,
czy dobrze post-
¹pi³.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl