Karty pracy - algebra, Szkola, matematyka, gimnazjum, algebra

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Imię ...............................................
PRÓBY Z¸OTA
8
Nazwisko .........................................
Klasa .............. Data ........................
RACHUNEK PAMI¢CIOWY
1.
Uzupełnij zdania: 25% godziny – to ........ minut. 10% metra – to ......... centymetrów.
2.
Znajdź liczbę, której:
75% jest równe 9 miesięcy. Tą liczbą jest ....................
80% jest równe 200 zł. Tą liczbą jest ........................
3.
Uzupełnij zdania: 4 godziny stanowią .......% doby. 1 metr stanowi .......% kilometra.
4.
Rozwiąż krzyżówkę:
1. Kwota wpłacana do banku.
2. Tysiączna część wielkości.
3. Jednostka długości, której 1% to 10 m.
4. Łacińska nazwa setnej części,
zapisywanej za pomocą znaku %.
5. Liczba procent, którą stanowi
10 znaczków z zestawu 125 znaczków.
6. Jednostka długości, która stanowi
1% metra.
7. Liczba procent, której odpowiada całość.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
CZY WIESZ, ˚E
STOP
– to zestalone mieszaniny metali lub metali z niemetalami.
PRÓBA
– to zawartość szlachetnego metalu w stopie jubilerskim.
KARAT
– to bardzo stara jednostka wagi jubilerskiej, równa średniej wadze wysuszonego ziarenka ze strąka
drzewa rosnącego w klimacie śródziemnomorskim. Drzewo to nazywane jest szarańczynem, a jego brązowy
strąk o miodowym smaku – jest nazywany chlebem świętojańskim.
Współcześnie umówiono się, że:
l
w kamieniu szlachetnym 1 karat = 200 mg = 0,2 g,
l
w stopie złota 1 karat = 1/24 wagi stopu.
Czyste złoto – to złoto 24-karatowe. Stop I próby – to złoto 23-karatowe.
Stop II próby – to złoto 18-karatowe. Stop III próby – to złoto 14-karatowe.
0.
0.
5.
Uzupełnij zdanie. Jeśli masz kłopot, to poszukaj pomocy np. u jubilera lub w Internecie.
Nie wykonuje się biżuterii z 24-karatowego złota, ponieważ .................................
..............................................................................................
6.
Złotnik ma 30 g stopu II próby. Ile 24-karatowego złota jest w tym stopie?
Odpowiedê
0.
0.
7.
Jakiej próby jest stop, w którym jest
14
8
g złota i
10
3
8
g miedzi?
Odpowiedê
23
 0.
0.
8.
Ile waży pierścionek I próby, zawierający 0,13 g innego metalu?
Odpowiedê
9.
Złotnik przygotowuje wystawę. Przy biżuterii ułożonej w oknie wystawowym musi ustawić
etykiety określające cechy wyrobów ze złota i uzupełnić ceny wg przedstawionego cennika.
Pomóż mu wykonać to zadanie. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, zajrzyj do
podręcznika na ss. 34, 35.
CENNIK (cena 1 g z∏ota w wyrobie)
0.
0.
10.
W ciągu tygodnia nikt nie zainteresował się modelem „Kleopatra”. Postanowiono obniżyć
jego cenę o 30%. Oblicz cenę po obniżce.
...........................................................................................
Odpowiedê
.................................................................................
DOSKONALENIE UMIEJ¢TNOÂCI
Zadania: 4 – 7, s. 35.
24
Imię ...............................................
DIAGRAMY S¸UPKOWE
26
Nazwisko .........................................
Klasa .............. Data ........................
ZASTOSOWANIE ARKUSZA KALKULACYJNEGO DO WYKONANIA DIAGRAMU S¸UPKOWEGO
1.
W tabeli przedstawiono dane dotyczące różnych rodzajów powierzchni na kuli ziemskiej.
Korzystając z poniższej instrukcji, wykonaj diagram słupkowy w programie Microsoft Excel.
Rodzaj powierzchni
Powierzchnia w tys. km
2
Lądy
148 190
Wody
362 810
Pustynie
29 638
Lody
1482
Instrukcja:
Efekt:
1. Uruchom arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
2. W komórkach od A1 do A4 wpisz dane rodzaje
powierzchni.
3. W komórkach od B1 do B4 wpisz odpowiednią liczbę
określającą wielkość tej powierzchni.
4. Zaznacz (podświetl) otrzymaną tabelę danych.
5. Kliknij na ikonę
kreator wykresów
.
6. Wybierz wykres: kolumnowy; typ niestandardowy,
a następnie kliknij na DALEJ, DALEJ.
7. Z menu wybierz tytuły i wpisz tytuł wykresu, np. POWIERZCHNIE NA ZIEMI; następ-
nie wybierz –
oś kategorii X
i wpisz „rodzaje powierzchni" oraz –
oś kategorii Y
i wpisz „w tys. km kw.”.
8. Z menu wybierz
legenda
i usuń zaznaczenie przy opcji
pokazuj legendę
, a następnie
kliknij na DALEJ.
9. Wybierz ZAKOŃCZ, akceptując wykres.
10. Porównaj otrzymany wykres z poniższym rysunkiem.
Uwaga:
Ze względu na dużą rozpiętość danych wykres dla wiecznych lodów jest niewidoczny.
Zwróć uwagę na równe szerokości kolumn i odstępy między nimi, które są wymagane dla
cech jakościowych.
69
     2.
30 uczniów klasy I głosowało w wyborach na przewodniczącego klasy. Były cztery kandyda-
tury: osoba A, osoba B, osoba C, osoba D. Oto wyniki głosowania:
Osoba
Liczba zwolenników
A
|||| |||||
11
B
||||
4
C
|||| |
6
D
|||| ||||
9
a)
Uzyskane dane przedstawiono na dwa sposoby:
b)
Który z tych diagramów jest nieprawidłowy i dlaczego? Jeśli masz kłopoty z odpowiedzią,
przeanalizuj przykład 2 ss. 135, 136 w podręczniku.
..........................................................................................
..........................................................................................
3.
Wybierz z rocznika statystycznego dane, które Cię zainteresują, opracuj je oraz przedstaw
za pomocą diagramu słupkowego, wykorzystując program Microsoft Excel.
Otrzymany diagram wklej w ramkę.
70
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl