Odnośniki
- Index
- Kava Alex - Maggie O'Dell 01 - Dotyk zła, Ebooki, K, Kava Alex
- Kellerman Jonathan - Bibliografia, Kellerman Jonathan - CALY CYKL ALEX DELAWARE 1-24 PLUS INNE EBOOKI (puchatek1981)
- Kiedy e-mail. Kiedy telefon. Kiedy spotkanie, Ebooki, Poradniki
- Kane Laknac, ebooki, sarah kane
- Kevin Hogan; Dave Lakhani; Gary May; Mollie Marti; Eliot Hoppe; Larry Adams potezna-sprzedaz---nieznane-strategie-sukcesu helion, ebooki
- King Stephen - Mroczna Wieza III - Ziemie jalowe, Ebooki, ●STEPHEN KING
- Kevin Yank php-i-mysql.-witryna-www-oparta-na-bazie-danych.-wydanie-iv full scan, ebooki
- Keshet et al. (eds) - Automatic Speech and Speaker Recognition (Wiley, eBooki, AI, technologia mowy
- Kiedy kropla drazy skale czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej, ebooki, fragmenty, onepress
- Kanon literatury SF wg Wojtka Sedeńki, Ebooki, KSIĄŻKI [ebook, mobi, kindle]
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- jakbynigdynic.opx.pl
Kelly L. Murk 3ds max 2009. biblia pełna wersja, ebooki6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]8
3ds Max 2009. Biblia
Podstawowy system pomocy ........................................................................................................81
Pozostae opcje menu Help ...........................................................................................................82
Podsumowanie ....................................................................................................................................83
Rozdzia 2.
Sterowanie oknami widokowymi oraz ich konfigurowanie ........ 85
Przestrze trójwymiarowa ...................................................................................................................86
Widok aksonometryczny a perspektywiczny ................................................................................86
Widoki ortogonalne i izometryczne ..............................................................................................86
Okna widokowe w Maksie ...........................................................................................................87
Posugiwanie si manipulatorami nawigacyjnymi ..............................................................................88
Manipulator ViewCube .................................................................................................................88
Manipulator SteerigWheels ..........................................................................................................90
wiczenie: Nawigowanie w aktywnym oknie widokowym .........................................................93
Sterowanie oknami widokowymi za pomoc rolki do przewijania .....................................................93
Korzystanie z kontrolek nawigacyjnych okien widokowych ..............................................................95
Zmienianie skali widoku ...............................................................................................................96
Przesuwanie widoku .....................................................................................................................97
„Spacerowanie” po scenie ............................................................................................................97
Obracanie widoku .........................................................................................................................98
Powikszanie aktywnego okna widokowego ................................................................................98
Sterowanie widokami z kamery i z reflektora .............................................................................100
Korzystanie z polece menu Views ..................................................................................................101
Cofanie i zapisywanie zmian dokonanych za pomoc narzdzi do sterowania widokiem sceny .... 101
Odwieanie okien widokowych ................................................................................................101
Wywietlanie materiaów w oknach widokowych ......................................................................102
Wywietlanie wiate i cieni .......................................................................................................102
Konfigurowanie okien widokowych .................................................................................................105
Ustawianie metody renderingu dla okna widokowego ...............................................................106
Zmienianie ukadu okien widokowych .......................................................................................113
Ramki obszarów bezpiecznych ...................................................................................................114
Degradacja adaptacyjna ..............................................................................................................116
Definiowanie regionów ...............................................................................................................120
Wywietlanie statystyk ...............................................................................................................122
Praca z tem w oknie widokowym ....................................................................................................123
Umieszczanie obrazu jako ta w oknie widokowym ...................................................................123
Umieszczanie animacji jako ta w oknie widokowym ................................................................124
wiczenie: Przygotowanie obrazów uatwiajcych modelowanie ..............................................125
Podsumowanie ..................................................................................................................................125
Rozdzia 3.
Praca z plikami, importowanie i eksportowanie ....................... 127
Praca z plikami zawierajcymi sceny ................................................................................................127
Zapisywanie plików ....................................................................................................................128
Otwieranie plików ......................................................................................................................129
Ustalanie folderu dla danego projektu ........................................................................................130
Doczanie i zastpowanie obiektów ..........................................................................................131
Archiwizowanie plików ..............................................................................................................132
Zamykanie programu ..................................................................................................................132
Ustawianie preferencji dotyczcych obsugi plików .........................................................................132
Opcje obsugi plików ..................................................................................................................132
Opcje tworzenia zapasowych kopii plików .................................................................................135
wiczenie: Ustawianie opcji zapisywania kopii zapasowych .....................................................135
Opcje zarzdzania raportami .......................................................................................................136
9
Spis treci
Importowanie i eksportowanie ..........................................................................................................136
Importowanie plików ..................................................................................................................137
Preferencje importu ....................................................................................................................138
Eksportowanie do obsugiwanych formatów ..............................................................................138
Dodatkowe narzdzia eksportujce .............................................................................................143
Korzystanie z narzdzi do zarzdzania plikami ................................................................................146
Korzystanie z narzdzia Asset Browser ......................................................................................146
Odszukiwanie plików za pomoc narzdzia MAX File Finder ...................................................148
Gromadzenie plików za pomoc narzdzia Resource Collector .................................................149
Korzystanie z narzdzia File Link Manager ...............................................................................150
Korzystanie z technologii i-drop .................................................................................................150
Uzyskiwanie dostpu do informacji o plikach ..................................................................................150
Wywietlanie informacji dotyczcych sceny ..............................................................................150
Odczytywanie waciwoci pliku ................................................................................................151
Ogldanie zawartoci plików ......................................................................................................152
Podsumowanie ..................................................................................................................................153
Rozdzia 4.
Dostosowywanie interfejsu Maksa
do wasnych potrzeb i upodoba ............................................... 155
Okno dialogowe Customize User Interface .......................................................................................156
Tworzenie wasnych skrótów klawiszowych ..............................................................................156
Dostosowywanie pasków narzdzi .............................................................................................157
wiczenie: Tworzenie paska narzdzi ........................................................................................158
Dostosowywanie czteroczciowego menu kontekstowego .......................................................161
Dostosowywanie gównego menu ..............................................................................................163
wiczenie: Tworzenie nowego menu .........................................................................................164
Dostosowywanie kolorów interfejsu ...........................................................................................164
Konfigurowanie przycisków paneli Modify i Utilities ......................................................................165
Korzystanie z rónych interfejsów ....................................................................................................166
Zapisywanie i wczytywanie interfejsu ........................................................................................166
Blokowanie interfejsu .................................................................................................................168
Przywracanie interfejsu otwarcia ................................................................................................168
Wybieranie ustawie domylnych i schematu interfejsu ............................................................168
Konfigurowanie cieek dostpu ......................................................................................................169
Konfigurowanie cieek uytkownika ........................................................................................169
Konfigurowanie cieek systemowych .......................................................................................171
Wybieranie jednostek systemowych .................................................................................................171
Stosowanie jednostek wasnych i ogólnych ................................................................................172
Postpowanie w przypadku niezgodnoci jednostek ...................................................................173
Zmiana skali jednostek globalnych .............................................................................................174
Ustawianie preferencji ......................................................................................................................174
Preferencje ogólne ......................................................................................................................174
Preferencje dotyczce plików .....................................................................................................178
Preferencje dotyczce okien widokowych ..................................................................................178
Preferencje korekcji gamma .......................................................................................................183
Pozostae preferencje ..................................................................................................................185
Podsumowanie ..................................................................................................................................185
10
3ds Max 2009. Biblia
Cz II
Praca z obiektami .......................................................... 187
Rozdzia 5.
Tworzenie i edycja obiektów podstawowych ............................ 189
Tworzenie obiektów podstawowych .................................................................................................189
Korzystanie z menu Create .........................................................................................................190
Korzystanie z panelu Create .......................................................................................................190
Nadawanie nazw obiektom .........................................................................................................192
Przypisywanie kolorów ...............................................................................................................193
Korzystanie z narzdzia Color Clipboard ...................................................................................195
Stosowanie rónych metod tworzenia obiektów .........................................................................195
Precyzyjne okrelanie wymiarów za pomoc rolety Keyboard Entry .........................................196
Modyfikacja parametrów obiektów ............................................................................................196
Poprawianie bdów oraz usuwanie obiektów ............................................................................198
wiczenie: Przegld bry platoskich .........................................................................................198
Przegld typów obiektów podstawowych .........................................................................................200
Standardowe obiekty podstawowe ..............................................................................................200
Rozbudowane obiekty podstawowe ............................................................................................206
Modyfikowanie parametrów obiektów .......................................................................................215
wiczenie: Wypenianie skrzyni skarbami .................................................................................216
Podstawowe obiekty architektoniczne ..............................................................................................217
Stosowanie obiektów AEC .........................................................................................................218
wiczenie: Schody na wie zegarow ......................................................................................220
Podsumowanie ..................................................................................................................................222
Rozdzia 6.
Zaznaczanie obiektów, ustawianie ich waciwoci
oraz korzystanie z warstw i eksploratora sceny ....................... 223
Zaznaczanie obiektów .......................................................................................................................224
Filtry selekcji ..............................................................................................................................225
Narzdzia selekcji .......................................................................................................................226
Zaznaczanie przy uyciu polece z menu Edit ...........................................................................226
Zaznaczanie wielu obiektów .......................................................................................................230
Zaznaczanie przez malowanie ....................................................................................................230
wiczenie: Zaznaczanie obiektów ..............................................................................................231
Blokowanie zaznaczenia .............................................................................................................233
Stosowanie imiennych zestawów wyboru ..................................................................................233
Zarzdzanie zestawami wyboru ..................................................................................................234
Wydzielanie biecego zaznaczenia ...........................................................................................234
Zaznaczanie obiektów w innych oknach interfejsu .....................................................................235
Ustawianie waciwoci obiektu .......................................................................................................236
Informacje dotyczce obiektu .....................................................................................................236
Ustawianie waciwoci zwizanych z wywietlaniem ...............................................................237
Ustawianie waciwoci zwizanych z renderowaniem ..............................................................239
Wczanie efektu Motion Blur ....................................................................................................240
Panele Advanced Lighting i mental ray ......................................................................................241
Panel User Defined .....................................................................................................................241
Ukrywanie i zamraanie obiektów ....................................................................................................241
Korzystanie z okna dialogowego Display Floater .......................................................................242
Korzystanie z panelu Display .....................................................................................................242
wiczenie: Ukryte szczoteczki do zbów ...................................................................................244
11
Spis treci
Stosowanie warstw ............................................................................................................................245
Korzystanie z menedera warstw ................................................................................................245
Lista warstw ................................................................................................................................248
wiczenie: Podzia sceny na warstwy ........................................................................................249
Eksplorator sceny ..............................................................................................................................250
Zaznaczanie i filtrowanie obiektów ............................................................................................251
Wyszukiwanie obiektów .............................................................................................................252
Czynnoci edycyjne w eksploratorze sceny ................................................................................253
Podsumowanie ..................................................................................................................................254
Rozdzia 7.
Przeksztacanie obiektów, obracanie, wyrównywanie
i przyciganie ............................................................................... 257
Przesuwanie, obracanie i skalowanie obiektów ................................................................................258
Przesuwanie obiektów ................................................................................................................258
Obracanie obiektów ....................................................................................................................258
Skalowanie obiektów ..................................................................................................................258
Korzystanie z przycisków narzdzi transformacji .......................................................................260
Posugiwanie si narzdziami transformacji .....................................................................................260
Gizma transformacji ...................................................................................................................260
Uywanie okna dialogowego Transform Type-In .......................................................................263
Uywanie pól ze wspórzdnymi transformacji na pasku stanu ..................................................264
Menedery transformacji ............................................................................................................264
wiczenie: Cumowanie statku kosmicznego ..............................................................................270
rodek obrotu ....................................................................................................................................272
Ustawianie rodka obrotu ...........................................................................................................272
Wyrównywanie rodków obrotu .................................................................................................273
Roboczy rodek obrotu ...............................................................................................................273
Korygowanie transformacji ........................................................................................................274
Narzdzie Reset XForm ..............................................................................................................275
wiczenie: Pszczoa latajca wokó kwiatka ..............................................................................275
Dopasowywanie pooenia i orientacji obiektów ..............................................................................276
Wyrównywanie obiektów ...........................................................................................................277
Narzdzie Quick Align ...............................................................................................................278
Dopasowywanie normalnych ......................................................................................................278
wiczenie: Caujca si para ......................................................................................................279
Wyrównywanie do widoku .........................................................................................................280
Stosowanie siatek konstrukcyjnych ..................................................................................................280
Gówna siatka konstrukcyjna ......................................................................................................281
Tworzenie i uaktywnianie dodatkowych siatek konstrukcyjnych ...............................................282
Tryb AutoGrid ............................................................................................................................282
wiczenie: Tworzenie lunety .....................................................................................................283
Korzystanie z funkcji przycigania (Snap) .......................................................................................284
wiczenie: Tworzenie dwuwymiarowego konturu obiektu ........................................................285
Ustalanie punktów przycigania .................................................................................................286
Ustawianie opcji przycigania ....................................................................................................287
Korzystanie z paska narzdziowego Snaps .................................................................................288
wiczenie: Modelowanie czsteczki metanu ..............................................................................288
Podsumowanie ..................................................................................................................................289
[ Pobierz całość w formacie PDF ]