Odnośniki
- Index
- Kava Alex - Maggie O'Dell 01 - Dotyk zła, Ebooki, K, Kava Alex
- Kellerman Jonathan - Bibliografia, Kellerman Jonathan - CALY CYKL ALEX DELAWARE 1-24 PLUS INNE EBOOKI (puchatek1981)
- Kiedy e-mail. Kiedy telefon. Kiedy spotkanie, Ebooki, Poradniki
- Kane Laknac, ebooki, sarah kane
- Kevin Hogan; Dave Lakhani; Gary May; Mollie Marti; Eliot Hoppe; Larry Adams potezna-sprzedaz---nieznane-strategie-sukcesu helion, ebooki
- King Stephen - Mroczna Wieza III - Ziemie jalowe, Ebooki, ●STEPHEN KING
- Kevin Yank php-i-mysql.-witryna-www-oparta-na-bazie-danych.-wydanie-iv full scan, ebooki
- Keshet et al. (eds) - Automatic Speech and Speaker Recognition (Wiley, eBooki, AI, technologia mowy
- Kiedy kropla drazy skale czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej, ebooki, fragmenty, onepress
- Kanon literatury SF wg Wojtka Sedeńki, Ebooki, KSIĄŻKI [ebook, mobi, kindle]
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- julkajk.xlx.pl
Katarzyna Nowoświat, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Spis treści
Wstęp
5
Cele kształcenia i wychowania
7
Cele kształcenia
7
Cele wychowawcze
12
Procedury osiągania celów
13
Treści kształcenia wraz z przewidywanymi osiągnięciami ucznia
14
Klasa I
14
Klasa II
19
Klasa III
23
Charakterystyka układu treści nauczania
26
Sylwetka absolwenta przystępującego do egzaminu maturalnego
— szczegółowy opis standardów egzaminacyjnych
27
Ocenianie — ocena osiągnięć ucznia
29
Orientacyjny przydział godzin lekcyjnych
32
Klasa I, zakres podstawowy
33
Klasa I, zakres rozszerzony
33
Klasa II, zakres podstawowy
34
Klasa II, zakres rozszerzony
34
Klasa III, zakres podstawowy
34
Klasa III, zakres rozszerzony
34
Propozycje ewaluacji programu
35
Literatura
35
4
PROGRAM NAUCZANIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH
CELE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA
9
Cele szczegółowe
3
Klasa I
Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczbami:
Uporządkowanie i utrwalenie wiadomości dotyczących pojęć
związanych z arytmetyką, poznanych w szkole gimnazjalnej.
Działania na liczbach wymiernych i niewymiernych.
Przedstawienie liczb wymiernych w postaci rozwinięć dziesiętnych.
Przybliżanie liczb i wyznaczenie błędu przybliżenia.
Posługiwanie się pojęciem
przedziału liczbowego
i umiejętność
przedstawiania przedziałów na osi liczbowej.
Znajomość definicji logarytmu i umiejętność stosowania wzorów
na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i logarytm potęgi
o wykładniku naturalnym.
Znajomość pojęcia
wartości bezwzględnej
i jej interpretacji
geometrycznej.
Znajomość wzorów na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu,
logarytm potęgi o dowolnym wykładniku oraz wzoru na zamianę
podstawy logarytmu.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się symbolami literowymi:
2
ab
Potęgowanie i zastosowanie wzorów skróconego mnożenia
,
22
ab
.
3
ab
33
ab
Zastosowanie wzorów skróconego mnożenia
,
.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się zależnościami funkcyjnymi:
Rozumienie i rozwijanie pojęć związanych z zależnościami
funkcyjnymi: funkcja liniowa, funkcja kwadratowa, wykresy
funkcji, dziedzina, miejsca zerowe, monotoniczność,
wykresy
funkcji typu
:
yf x
.
Umiejętność rozwiązywania równań i nierówności liniowych.
3
Czcionką pogrubioną wyróżnione są cele nauczania na poziomie rozszerzonym.
10
PROGRAM NAUCZANIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH
Umiejętność rozwiązywania równań i nierówności z wartością
bezwzględną.
Umiejętność badania położenia prostych względem siebie.
Umiejętność rozwiązywania równań i nierówności kwadratowych.
Rozumienie i umiejętność wyznaczania wartości największej
i najmniejszej trójmianu kwadratowego.
Wzory Viete’a i ich zastosowanie.
Kształtowanie wyobraźni geometrycznej:
Utrwalenie i uporządkowanie wiadomości o figurach płaskich.
Obliczanie pól i obwodów.
Twierdzenie Talesa.
Funkcje trygonometryczne kąta ostrego.
Rozwijanie umiejętności stosowania matematyki i modelowania mate-
matycznego:
Wykorzystanie umiejętności rachunkowych i znajomości
zależności funkcyjnych do rozwiązywania zagadnień z życia
codziennego i różnych dziedzin wiedzy i nauki.
Wykonywanie obliczeń na procentach. Posługiwanie się
procentami w sytuacjach praktycznych.
Zaokrąglanie liczb i stosowanie rachunku błędu przybliżenia.
Zastosowanie kalkulatora przy szacowaniu i obliczeniach
rachunkowych.
Posługiwanie się jednostkami pola przy rozwiązywaniu zadań
praktycznych.
Klasa II
Rozwijanie umiejętności posługiwania się zależnościami funkcyjnymi:
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o funkcjach.
Poznanie wiadomości o wielomianach: postać ogólna wielomianu,
rozkład wielomianu na czynniki, proste równania wielomianowe,
dzielenie wielomianu przez dwumian, nierówności wielomianowe,
działania na wielomianach
.
Poznanie wiadomości o funkcji wymiernej.
Proporcjonalność odwrotna.
Proste równania wymierne.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]