Odnośniki
- Index
- Karen Rose - Suspense 07 - I Can See You, ciekawe, Karen Rose
- Karen Rose - Suspense 04 - Nothing To Fear, ciekawe, Karen Rose
- Karen Rose - Suspense 08 - Silent Scream, ciekawe, Karen Rose
- Kilka ciekawostek o 206, 206
- kilka ciekawych przykładów ebenistyki, Stolarstwo, STOLARSTWO jako takie
- Keine Panik vor Mechanik, NIEMIECKI - Nauka Języka, Deutsch wiele ciekawych materiałów
- Katastrofa Promu kosmicznego Columbia, Różne-strasznie ciekawe
- Kesicka Kondycja polskiego prosumenta, Publikacje, Ciekawe teksty
- Kesa Szata Wyzwolenia, Ciekawee, Buddyjski Zen
- Kalendarium, Ciekawee, Wolne Konopie, Cannabis
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- alternate.xlx.pl
kabała, Ciekawee, Magiaa Bytu tuu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Kabała - tajna nauka
Wst
ę
p
Ju
Ŝ
od dawna człowiek szukał odpowiedzi na główne kwestie
Ŝ
ycia: kim
jestem, na czym polega cel mojego istnienia, po co istnieje ten
wiat,
czy istniejemy nadal po
mierci itd...
Ka
Ŝ
dy usiłuje w swoim zakresie w jaki
sposób otrzyma
ć
odpowiedzi na te
pytania, czerpišc przy tym z dost
ę
pnych nam
ródeł informacji. Ka
Ŝ
dy z
nas tworzy swój
wiatopoglšd, bioršc jako podstaw
ę
podej
cie, które
wydaje si
ę
najbardziej pewne.
Rzeczywisto
ć
i
Ŝ
ycie codzienne w ka
Ŝ
dej chwili zmusza nas do sprawdzania
i uzasadnienia naszych poglšdów oraz cišgłego ich korygowania. Ten proces
odbywa si
ę
u jednych
wiadomie, u innych - nie.
Przyczynš pobudzajšcš do zmian i poszukiwa
ń
odpowiedzi, jest ch
ęć
otrzymania rozkoszy i unikni
ę
cia cierpie
ń
. Z tego punktu widzenia
jeste
my podobni do wszystkich zwierzšt. Krowa,
Ŝ
aba i ryba, ka
Ŝ
da w swój
sposób pragnie równie
Ŝ
otrzyma
ć
jak najwi
ę
cej przyjemno
ci i jak najmniej
cierpienia.
Prawa natury, do
wiadczenie
Ŝ
yciowe oraz sposób
Ŝ
ycia innych istot
Ŝ
ywych, uczš nas,
Ŝ
e nie ma
Ŝ
adnego rozumnego sposobu aby absolutnie
uniknš
ć
cierpie
ń
. W najlepszym wypadku mo
Ŝ
na si
ę
znimi pogodzi
ć
i przyjš
ć
je jako zło konieczne.
Kwestia celu, sensu
Ŝ
ycia dodaje do codziennych ludzkich cierpie
ń
nast
ę
pujšce pytanie: "a po co ja w ogóle cierpi
ę
?" Ono, to pytanie o
sensie
Ŝ
ycia, nie daje nam odczuwa
ć
satysfakcji nawet wtedy, gdy
które
kolwiek z naszych codziennych pragnie
ń
czasowo si
ę
spełnia.
Człowiek który osišgnšł upragniony cel, dosy
ć
szybko zaczyna odczuwa
ć
,
Ŝ
e
brak mu innej rozkoszy. Nowe pragnienie nie pozwala mu spoczywa
ć
na
laurach i cierpienia wznawiajš si
ę
. Oglšdajšc si
ę
wstecz, stwierdza on,
Ŝ
e wi
ę
kszš cz
ę
ć
czasu sp
ę
dził na m
ę
czšcym wysiłku aby osišgnš
ć
ró
Ŝ
ne
cele, lecz po ich osišgni
ę
ciu - prawie nigdy nie rozkoszował si
ę
ich
sukcesem.
Poniewa
Ŝ
na powy
Ŝ
ej postawione pytania, nie ma odpowiedzi, to co pewien
okres powstaje dš
Ŝ
enie do dawnych wierze
ń
. Młodzie
Ŝ
w poszukiwaniu,
zwraca si
ę
do Indii, na Daleki Wschód albo znajduje czasowe zadowolenie
przy pomocy ró
Ŝ
nych technik "duchowych".
Medytacje, systemy od
Ŝ
ywiania, te lub inne
ć
wiczenia fizyczne i umysłowe
pobudzajš w człowieku naturalne instynkty i pozwalajš mu czu
ć
si
ę
bardziej komfortowo w swym ciele materialnym. On czuje,
Ŝ
e kontroluje
swoje reakcje,
Ŝ
e jego samou
wiadomienie - rozwija si
ę
.
Człowiek uczy wsłuchiwa
ć
si
ę
w potrzeby swojego ciała, ograniczajšc je i
racjonalnie je zaspokaja
ć
. Ta metoda uczy zmiejsza
ć
zapotrzebowanie tzn.
zamiany pragnienia na ograniczenie.
Niestety, to jest tylko próba zapomienia si
ę
, poniewa
Ŝ
pragnienia nie
zostały spełnione (zadowolone), a sens
Ŝ
ycia nie znaleziony. Wszystkie te
metody uspokajajš i zmniejszajš cierpienia kosztem obni
Ŝ
enia aspiracji,
zmniejszenia pragnie
ń
.
Jednak człowiek szybko stwierdza,
Ŝ
e od prawdy - nie jest mo
Ŝ
liwe op
ę
dzi
ć
si
ę
, a zmniejszenie ch
ę
ci rozkoszowania - nie wybawia od niej. Kto
obiektywnie analizuje swój stan, rozumie,
Ŝ
e nie osišgnšł upragnionego
celu tzn. pozbycia si
ę
cierpienia i osišgni
ę
cia wiecznej rozkoszy.
Za pomocš bada
ń
naukowych ludzko
ć
szuka logicznego uzasadnienia celu
swego istnienia, a tak
Ŝ
e celu istnienia całego wszech
wiata. Człowiek
bada prawa natury ju
Ŝ
od wielu tysi
ę
cy lat.
Nauka korzysta z aksjomatów, które nie przeczš naszej logice i naszym
przyrzšdom. Wszystko, czego nie mo
Ŝ
emy zmierzy
ć
za pomocš przyrzšdów
naukowych, znajduje si
ę
poza granicami badania. Dlatego te
Ŝ
dusza
człowieka, sposób jego zachowania si
ę
i motywacja, znajdujš si
ę
poza
zakresami naukowego badania.
Współcze
ni naukowcy odkrywajš,
Ŝ
e im bardziej posuwajš si
ę
w swoich
badaniach naukowych, tym bardziej obraz
wiata staje si
ę
mglisty i
powikłany. Najbardziej post
ę
powe ksiš
Ŝ
ki naukowe stajš si
ę
coraz bardziej
podobne do mistycznych, do fantastyki naukowej, nie dajšc przy tym
odpowiedzi na pytania o sensie
Ŝ
ycia.
Kabała jako nauka oferuje swój sposób badania
wiata - poprzez rozwój
dodatkowych zdolno
ci człowieka w odczuwaniu otaczajšcego go
wiata.
Słowo "Kabała" (hebr. otrzymanie) wyra
Ŝ
a dš
Ŝ
enie otrzymania wy
Ŝ
szego
u
wiadomienia, odczucia prawdziwego obrazu
wiata.
Kabali
ci opowiadajš nam o technice, u której podstaw le
Ŝ
y ich własne
do
wiadczenie. Oni przedstawiajš i wykładajš w swoich ksi
ę
gach, swojš
metodyk
ę
badania wszech
wiata, otrzymania odpowiedzi na sens
Ŝ
ycia. Tš
metodyk
ę
nazwali "naukš otrzymywania" inaczej "Chochma ha-Kabbalah".
Czym jest Kabała?
Kabała jest najbli
Ŝ
szš człowiekowi naukš, poniewa
Ŝ
opowiada nam o tym, po
co on istnieje, po co si
ę
rodzi, dlaczego
Ŝ
yje, w czym jest sens jego
Ŝ
ycia, skšd przyszedł, dokšd odchodzi i jak ko
ń
czy swojš drog
ę
ziemskš.
Odpowied
na te pytania kabalista otrzymuje w swoim
Ŝ
yciu, tu i teraz. W
zasadzie Kabała, to metodyka poj
ę
cia
wiatów duchowych i naszego wiata
jako ich skutku. Z jednej strony studiowanie Kabały daje nam wiedz
ę
o
wiatach duchowych, a z innej sama nauka, rozwija w nas dodatkowy narzšd
zmysłów, ekran "Masach" i odbijane
wiatło "Or Chozer".
Za pomocš tego nowego narzšdu zmysłów otrzymujemy mo
Ŝ
liwo
ć
wej
cia w
kontakt ze
wiatami duchowymi.
Studiowanie Kabały nie jest teoreteczne lub abstrakcyjne, ono jest
nierozerwalne z praktykš: człowiek poznaje siebie, swojš natur
ę
, co
powinien zrobi
ć
i co zmieni
ć
u siebie. Dlatego te
Ŝ
niema im nic
bli
Ŝ
szego, ni
Ŝ
ta wiedza, poniewa
Ŝ
poznaje swój
wiat i los.
Studiujšcy Kabał
ę
dowiaduje si
ę
wszystkiego o sobie i otaczajšcym go
wiecie - samemu i w sobie. Przed innymi, otaczajšcymi go, jego uczucia i
wiedza sš ukryte. Wła
nie z tego powodu Kabał
ę
nazywa si
ę
"tajnš naukš",
bo tylko on sam wie, co si
ę
z nim dzieje i co widzi.
Przyczynš post
ę
pków ludzkich jest ch
ęć
otrzymywania przez człowieka
ró
Ŝ
nego rodzaju przyjemno
ci, w celu osišgni
ę
cia których gotów jest on
ponosi
ć
niemały wysiłek. Całe pytanie polega na tym, w jaki sposób
osišgnš
ć
mo
Ŝ
liwie najwi
ę
ksze przyjemno
ci z najmniejszymi wydatkami.
Ka
Ŝ
dy stara si
ę
odpowiedzie
ć
na to pytanie na swój sposób.
Ch
ęć
człowieka do otrzymywania rozwija si
ę
i wzrasta: niedu
Ŝ
a ch
ęć
rozkoszowania si
ę
, rodzi w człowieku ch
ęć
przyjemno
ci zwierz
ę
cych.
Je
Ŝ
eli ch
ęć
rozkoszowania si
ę
wzrasta, to człowiek zaczyna pragnš
ć
jeszcze dodatkowo pienišdze i powa
Ŝ
anie.
Dalszy wzrost ch
ę
ci rozkoszowania si
ę
, rodzi w człowieku ch
ęć
rozkoszowania si
ę
władzš. Jeszcze wi
ę
ksza ch
ęć
rozkoszowania si
ę
,
powoduje dš
Ŝ
enie do wiedzy, a najwi
ę
ksza ch
ęć
rozkoszowania si
ę
,
przejawia si
ę
w dš
Ŝ
eniu do duchowego rozwoju.
Człowiek na ka
Ŝ
dym etapie rozwoju swoich ch
ę
ci bezwzgl
ę
dnie
podporzšdkowuje si
ę
ich wymaganiom i wykonuje wszystko to, aby osišgnš
ć
rodzaj rozkoszy do której dš
Ŝ
y.
Nie wiemy, jak rodzi si
ę
w nas uczucie, w jaki sposób działajš na nas
takie poj
ę
cia jak: słodki, gorzki, przyjemny, gruby. Nie jeste
my w
stanie skonstruowa
ć
przyrzšdów naukowych do pomiaru i analizy naszych
uczu
ć
.
Kabała jest matematykš naszych uczu
ć
. Ona bierze pod uwag
ę
cało
ć
ludzkich uczu
ć
i ich ch
ę
ci, analizuje je i do ka
Ŝ
dego zjawiska, ka
Ŝ
dego
odcienia uczucia i poj
ę
cia, stawia jako odpowiednik
cisłš formuł
ę
matematycznš.
Nowicjuszowi wydaje si
ę
,
Ŝ
e Kabała operuje gematriami, matrycami i
wykresami, lecz ci, którzy rzeczywi
cie dalej si
ę
w niej posuwajš, za tš
powłokš zewn
ę
trznš zauwa
Ŝ
š
cisłš nauk
ę
odczucia wy
Ŝ
szego.
Nauka Kabały jest dawnš, sprawdzonš metodykš przy pomocy której człowiek
mo
Ŝ
e uzyska
ć
wy
Ŝ
sze u
wiadomienie i duchowe poj
ę
cie celu wszech
wiata,
jego sensu, sensu swego
Ŝ
ycia prywatnego i jego urodzenia.
Je
Ŝ
eli w człowieku powstaje ch
ęć
duchowego rozwoju i je
li ch
ęć
ta nie
daje mu ju
Ŝ
spokoju, to wykorzystujšc metodyk
ę
kabalistycznš mo
Ŝ
e on jš w
sobie na tyle rozwinš
ć
, aby zaczš
ć
odczuwa
ć
wiaty duchowe.
Czy warto studiowa
ć
Kabał
ę
?
Za ka
Ŝ
dym razem gdy mowa jest o nauce Kabały, to przytaczane sš
nast
ę
pujšce wymówki:
od studiowania Kabały mo
Ŝ
na straci
ć
rozum,
mo
Ŝ
na studiowa
ć
Kabał
ę
tylko po 40 latach,
studiujšcy Kabał
ę
powinien by
ć
Ŝ
onaty,
kobietom zabronione studiowa
ć
Kabał
ę
,
Kabał
ę
mo
Ŝ
e studiowa
ć
tylko wypełniajšcy wszystkie
Ŝ
ydowskie prawa
religijne,
Kabała sprawia,
Ŝ
e człowiek staje si
ę
religijny,
przed studiowaniem tajnej cz
ę
ci Tory powinno si
ę
wiedzie
ć
otwartš cz
ę
ć
Tory.
Czyli opinia ogólna to: "lepiej w ogóle zostawi
ć
to w spokoju".
Cz
ę
ciowo odpowied dawana jest w rozdziale "Z przedmowy do Talmud Eser
ha-Sfirot".
ródło tych obaw - strach,
Ŝ
e wskutek studiowania Kabały,
wypełniajšcy przykazania, wierzšcy z przyzwyczajenia, odejdš od Tory i
przykaza
ń
religijnego sposobu
Ŝ
ycia.
Jednak my obserwujemy,
Ŝ
e odej
cie od religii jest zjawiskiem
powszechnym, oto ju
Ŝ
w cišgu kilku pokole
ń
i przy tym bez wszelkiego
zwišzku z Kabałš. Jeszcze sto lat temu prawie wszyscy
ś
ydzi byli
religijni.
Jednak
Ŝ
e w momencie gdy do naszego
wiata zacz
ę
ły opuszcza
ć
si
ę
bardziej
rozwini
ę
te dusze, sko
ń
czył si
ę
okres tego snu wiekowego, nastała epoka
o
wiecenia. Te nowe dusze nie potrafiły zadowoli
ć
swojego pocišgu do
poznania
wiata, jego sensu i celu w studiowaniu tylko praw Tory.
Wła
nie dlatego wyodr
ę
bnienie studiów Kabały od judaizmu wywołuje masowe
odej
cie od niego, poniewa
Ŝ
zwykłe religijne nauczanie nie daje
odpowiedzi na to, co rzeczywi
cie ciekawi ka
Ŝ
dego człowieka na
wiecie.
Dlatego o ile zwykły judaizm pozostaje oboj
ę
tnym, o tyle Kabała przycišga
wszystkich na
wiecie do siebie.
Wielki kabalista AR"I w 16 wieku pisał,
Ŝ
e zaczynajšc od jego czasów,
Kabała przeznaczona jest m
ęŜ
czyznom, kobietom, dzieciom, nie-
ś
ydom tyn.
wszyscy nie tylko mogš, lecz powinni studiowa
ć
Kabał
ę
. Najwi
ę
kszy
kabalista naszych czasów rabi J.Aszlag w "Przedmowie do Talmud Eser ha-
Sfirot", p.2 mówi:
"Rzeczywi
cie, je
Ŝ
eli zwrócimy naszš uwag
ę
tylko na jedno słynne pytanie,
jestem pewien,
Ŝ
e wszystkie wštpliwo
ci o konieczno ci studiowania Kabały
natychmiast zniknš. To jest pytanie, które zadajš sobie wszyscy
miertelnicy: "W czym jest sens naszego
Ŝ
ycia?!"
Rabi Aszlag nawet nie spiera si
ę
z tymi, którzy sprzeciwiajš si
ę
studiowaniu Kabały lub usprawiedliwiajš swojš bezczynno
ć
wymówkami. On
zadaje tylko jedne, jedyne pytanie: "W czym jest sens mojego
Ŝ
ycia?".
On si
ę
zwraca do tych, którzy wewnštrz zadajš sobie to pytanie. Do
powa
Ŝ
nego studiowania Kabały, poj
ę
cia wiecznego, dotrze tylko ten, kto
rzeczywi
cie siebie pyta: "W czym jest sens mojego
Ŝ
ycia?"
Kim jest kabalista?
Kabalista - to człowiek, który zewn
ę
trznie niczym nie ró
Ŝ
ni si
ę
od
innych. On nie powinien by
ć
ani rozumnym, ani uczonym. W jego
powierzchowno
ci nie ma
Ŝ
adnej
wi
ę
to
ci. Po prostu na pewnym etapie
swego
Ŝ
ycia jako zwykły człowiek otrzymał prawdziwe wyczerpujšce
odpowiedzi na pytania o sensie
Ŝ
ycia.
Nast
ę
pnie ten zwykły człowiek, studiujšc Kabał
ę
, uzyskał dodatkowy
"szósty" zmysł duchowy. Przy pomocy tego zmysłu jest on w stanie odczuwa
ć
wiat duchowy jako rzeczywisto
ć
bezpo
redniš, tak samo jak i my
odczuwamy naszš rzeczywisto
ć
codziennš - nasz
wiat.
Kabalista sam odczuwa wy
Ŝ
szy
wiat i sam bezpo rednio go poznaje.
"Wy
Ŝ
szym" - nazywa si
ę
ten
wiat dlatego,
Ŝ
e znajduje si
ę
poza granicami
naszych zwykłych odczu
ć
. Kabalista widzi jak wszystko z wy
Ŝ
szego
wiata
opuszcza si
ę
i rodzi w naszym
wiecie. Kabalista znajduje si
ę
jednocze
nie w obu wiatach, wy
Ŝ
szym i naszym.
Kabali
ci otrzymujš realnš informacj
ę
która istnieje wokół nas, lecz nie
jest przez nas postrzegana w cało
ci. Zwykły człowiek postrzega tylko
niedu
Ŝ
y fragment otaczajšcego go wszech
wiata. Ten fragment nazywa on
naszym
wiatem, a kabalista pojmuje cały obraz wszech
wiata.
Kabali
ci majš mo
Ŝ
liwo
ć
opanowywania, badania i przekazywania nam danych
o całym wszech
wiecie, o ródle naszego
Ŝ
ycia, o tym co powinno nastšpi
ć
.
Oni dajš nam metodyk
ę
poznania
wiata wy
Ŝ
szego. Swojš wiedz
ę
kabali
ci
przekazujš w ksi
ę
gach, napisanych specjalnym j
ę
zykiem.
Dlatego aby poprawnie studiowa
ć
te ksi
ę
gi, trzeba robi
ć
to pod
kierownictwem kabalisty i według specjalnej metodyki. Wtedy ksi
ę
gi te
stanš si
ę
rodkiem umo
Ŝ
liwiajšcym poj
ę
cie prawdziwej rzeczywisto
ci.
Dlaczego jest wa
Ŝ
ne studiowa
ć
Kabał
ę
?
Kabali
ci nie bez powodu przekazujš swojš wiedz
ę
o układzie wy
Ŝ
szego,
duchowego
wiata. To co oni piszš, uzupełnia si
ę
jednym bardzo wa
Ŝ
nym
zjawiskiem: rzecz w tym,
Ŝ
e ka
Ŝ
dy człowiek posiada w sobie mo
Ŝ
liwo
ć
rozwoju szóstego zmysłu.
Czytajšc ksi
ę
gi napisane przez kabalistów, którzy byli w momencie ich
pisania pod bezpo
rednim wpływem i odczuciem
wiatów duchowych,
czytelnik, nawet je
Ŝ
eli nie rozumie tego, co jest w nich zawarte, lecz
stara si
ę
to zrozumie
ć
, pobudza tzm samym wpływ "otaczajšcego
wiatła" na
siebie.
Wszystkie "ksi
ę
gi
wi
ę
te" napisane sš przez kabalistów, lecz tylko
napisane w j
ę
zyku kabalistycznym posiadajš wła
ciwo
ć
promieniowania
intensywnego
wiatła otaczajšcego na studiujšcego. Datego studiujšc w
nich czyny duchowe, duchowš rzeczywisto
ć
, człowiek przycišga to
wiatło
do siebie, które jednoczesnie naprawia go, stopniowo otwierajšc przed nim
obraz prawdziwej rzeczywisto
ci.
W ka
Ŝ
dym człowieku drzemie ten szósty, duchowy zmysł, zdolno
ć
odczuwania
całego wszech
wiata. On si
ę
nazywa "punktem w sercu". Do napełnienia tego
uczucia przeznaczone jest otaczajšce
wiatło. Ono powinno napełni
ć
"szósty" zmysł wtedy, gdy dostatecznie si
ę
on rozwinie.
wiatło nazywa
si
ę
otaczajšcym "Or Makif", poniewa
Ŝ
ono otacza naczynie "Kli", które
jeszcze nie jest w stanie napełni
ć
si
ę
nim.
Po
mierci naszego ciała materialengo, "szósty" zmysł nadal istnieje, ale
ju
Ŝ
poza rzeczywisto
ciš materialnš. Podczas studiowania ksi
ę
g
kabalistycznych,
wiatło
wieci do "punktu w sercu" rozwijajšc go
jednocze
nie. Stopniowo "poszerza" si
ę
on, nabierajšc "obj
ę
to
ć
",
wystarczajšcš do przyj
ę
cia otaczajšcego go
wiatła. Wej
cie wiatła do
"punktu w sercu" rodzi w człowieku pierwsze duchowe odczucie. Im wi
ę
cej
wiatła wchodzi do tego "punktu", tym bardziej człowiek odczuwa, coraz
bardziej szeroko i jawnie wy
Ŝ
szy
wiat, swojš przeszło
ć
i przyszło
ć
.
Nie jest to mo
Ŝ
liwe obej
ć
si
ę
bez pomocy z góry, bez przychodzšcego z
góry otaczajšcego
wiatła "Or Makif", które stopniowo oczyszcza
człowieka. Nie zwa
Ŝ
ajšc na to,
Ŝ
e my nie wiemy, co to jest za
wiatło,
istnieje bezpo
rednia wi
ę
mi
ę
dzy punktem w sercu a
wiatłem, które
zgodnie z wy
Ŝ
szym programem wszech
wiata powinno go napełni
ć
.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]