KEK INFORMATYKA I stopnia, Politechnika Poznańska, Mechatronika, Semestr 01, Technologie informacyjne - ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
INFORMATYKA
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
PROFIL OGÓLNOAKADEMICKI
Umiejscowienie kierunku w obszarze kształcenia
Kierunek studiów
informatyka
należy do obszaru kształcenia w zakresie nauk technicznych i jest
powiązany z takimi kierunkami studiów, jak
automatyka i robotyka, elektrotechnika, elektronika i
telekomunikacja.
Objaśnienie oznaczeń:
K
(przed podkreślnikiem) — kierunkowe efekty kształcenia
W
— kategoria wiedzy
U
— kategoria umiejętności
K
(po podkreślniku) — kategoria kompetencji społecznych
T1A
— efekty kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk technicznych dla studiów
pierwszego stopnia
01, 02, 03 i kolejne
— numer efektu kształcenia
Kierunkowe efekty kształcenia dla kierunku studiów
informatyka.
Odniesienie do
efektów kształcenia w
obszarze kształcenia
w zakresie nauk
technicznych
Symbol
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku
studiów
informatyka
absolwent:
WIEDZA
ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą
algebrę, analizę, logikę, probabilistykę oraz elementy
matematyki dyskretnej i stosowanej
T1A_W01
T1A_W02
K_W01
ma podstawową wiedzę w zakresie fizyki, obejmującą
mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność,
magnetyzm, fizykę jądrową, fizykę ciała stałego, w tym wiedzę
niezbędną do zrozumienia zjawisk fizycznych występujących
w układach elektronicznych
K_W02
T1A_W01
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych
oraz układów programowalnych
T1A_W03
T1A_W04
T1A_W07
K_W03
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie podstawowych algorytmów i ich analizy, technik
projektowania algorytmów, abstrakcyjnych struktur danych i
ich implementacji, problemów obliczeniowo trudnych.
T1A_W03
T1A_W04
K_W04
Efekty kształcenia INFORMATYKA I stopnia
str.
1
 ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie podstawowych konstrukcji programistycznych,
implementacji algorytmów, paradygmatów i stylów
programowania, metod weryfikacji poprawności programów,
języków formalnych, kompilatorów, platform
T1A_W03
T1A_W04
T1A_W07
K_W05
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie architektury systemów komputerowych, zasad
działania systemów operacyjnych i ich rodzajów
T1A_W03
T1A_W04
K_W06
K_W07
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
T1A_W03
T1A_W04
zakresie technologii sieciowych
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie baz danych oraz hurtowni danych; ma wiedzę
dotyczącą danych niestrukturalnych, wyszukiwania
semantycznego oraz stosowanych w tym celu magazynów
danych
T1A_W03
T1A_W04
K_W08
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie sztucznej inteligencji, systemów eksperckich i
agentowych
T1A_W03
T1A_W04
K_W09
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie grafiki komputerowej i komunikacji człowiek-
komputer
T1A_W03
T1A_W04
K_W10
T1A_W03
T1A_W04
T1A_W07
K_W11
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie technologii internetowych,
T1A_W03
T1A_W08
T1A_W09
K_W12
ma uporządkowaną i podbudowaną metodologicznie wiedzę w
zakresie inżynierii oprogramowania
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie ochrony danych i bezpieczeństwa systemów
informatycznych
T1A_W03
T1A_W04
T1A_W08
K_W13
K_W14
ma podstawową wiedzę w zakresie administrowania systemami
T1A_W03
T1A_W08
informatycznymi
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie podstaw teleinformatyki oraz protokołów i usług w
sieciach telekomunikacyjnych
T1A_W03
T1A_W04
T1A_W02
K_W15
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
zakresie techniki mikroprocesorowej i systemów
wbudowanych
T1A_W03
T1A_W02
K_W16
K_W17
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w
T1A_W02
zakresie podstaw automatyki i robotyki
K_W18 zna typowe informatyczne technologie inżynierskie
InzA_W05
K_W19
orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach
T1A_W05
rozwojowych informatyki
Efekty kształcenia INFORMATYKA I stopnia
str.
2
 K_W20
ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń i
T1A_W06
systemów informatycznych
ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia
pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna
podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
obowiązujące w przemyśle
K_W21
T1A_W08
K_W22
ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności
T1A_W10
intelektualnej oraz prawa patentowego
K_W23
ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym
T1A_W09
zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
K_W24
zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej
T1A_W11
przedsiębiorczości
UMIEJĘTNOŚCI
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych
źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich
interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i
uzasadniać opinie
K_U01
T1A_U01
potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować
czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi
opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający
dotrzymanie terminów
K_U02
T1A_U02
potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania
inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie
wyników realizacji tego zadania
K_U03
T1A_U03
K_U04
potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację
T1A U03
T1A_U04
poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
K_U05
ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia
T1A U01
T1A_U05
kompetencji zawodowych
posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym
do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem
opisów i instrukcji dotyczących urządzeń elektronicznych,
narzędzi informatycznych, aplikacji i podobnych dokumentów
K_U06
T1A_U06
potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty,
wykorzystywać poznane metody i modele matematyczne, a
także symulacje komputerowe do testowania, analizy i oceny
działania systemów informatycznych i ich składowych
T1A_U08
T1A_U09
K_U07
potrafi zbudować, uruchomić oraz przetestować proste układy
elektroniczne i układy programowalne oraz — w przypadku
wykrycia błędów — przeprowadzić ich diagnozę
T1A_U07
T1A_U13
T1A_U16
K_U08
potrafi konstruować algorytmy z wykorzystaniem
podstawowych technik algorytmicznych i dokonać analizy ich
złożoności
T1A_U09
T1A_U15
K_U09
Efekty kształcenia INFORMATYKA I stopnia
str.
3
potrafi posłużyć się środowiskami i platformami
programistycznymi do pisania, wykonywania i testowania
prostych programów kodowanych w językach programowania
imperatywnego, obiektowego i deklaratywnego
K_U10
T1A_U07
potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania
sprzętu komputerowego, systemu operacyjnego (lub ich
fragmentów) i sieci komputerowych
K_U11
T1A_U13
potrafi zaprojektować oraz zrealizować prostą bazę danych lub
hurtownię danych oraz posługiwać się prostymi zapytaniami;
potrafi tworzyć aplikacje wykorzystujące dane niestrukturalne,
stosować wyszukiwanie semantyczne
T1A_U07
T1A_U16
K_U12
K_U13
potrafi zaprojektować oraz zrealizować prosty system
T1A_U07
T1A_U16
ekspercki lub agentowy
K_U14
potrafi realizować podstawowe zadania dotyczące grafiki
T1A_U07
T1A_U16
komputerowej i komunikacji człowiek-komputer
K_U15
potrafi realizować podstawowe zadania dotyczące portali i
T1A_U07
T1A_U16
usług internetowych
potrafi sformułować wymagania, opracować model obiektowy
oraz ocenić prosty system informatyczny, uwzględniając
realizowane funkcje i powiązania między elementami
składowymi
T1A_U07
T1A_U14
K_U16
K_U17
potrafi zastosować odpowiednie metody ochrony danych i
T1A_U13
T1A_U15
zapewnić bezpieczeństwo systemu informatycznego
K_U18
potrafi analizować wybrane platformy programowania
T1A_U08
T1A_U13
protokołów i usług w sieciach telekomunikacyjnych
K_U19
potrafi zaprojektować oraz zrealizować prosty system
T1A_U07
T1A_U16
mikroprocesorowy oraz prosty system wbudowany
K_U20
potrafi zaprojektować oraz zrealizować prosty system
T1A_U07
T1A_U16
automatyki
potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu informatycznych
zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty pozatechniczne,
ekonomiczne i prawne
T1A_U10
T1A_U12
K_U21
potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi
służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
typowych dla informatyki oraz wybierać i stosować właściwe
technologie
K_U22
T1A_U15
K_U23 stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
T1A_U11
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
(studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe,
kursy) — podnoszenia kompetencji językowych, zawodowych,
osobistych i społecznych
K_K01
T1A_K01
Efekty kształcenia INFORMATYKA I stopnia
str.
4
 ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i
skutki działalności inżyniera-informatyka i związaną z tym
odpowiedzialność za podejmowane decyzje
K_K02
T1A_K02
ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny,
przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania
różnorodności poglądów i kultur
K_K03
T1A_K05
ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz
gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i
ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane
zadania
T1A_K03
T1A_K04
K_K04
K_K05
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K06
ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej,
rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu — m.in. przez
środki masowego przekazu — informacji dotyczących
informatyki; podejmuje starania, by przekazać informacje i
opinie w sposób zrozumiały
K_K06
T1A_K07
ma świadomość ważności dokładnego wykonania projektu,
zachowania standardów notacyjnych, przestrzegania
poprawności językowej i terminowego oddania prac
K_K07
T1A_K04
Efekty kształcenia INFORMATYKA I stopnia
str.
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl