Ketron SD5-Szybki Start, Moje, zachomikowane 123

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dystrybucja instrumentów
KETRON
na terenie
Polski
FX-Music Group
ul. Kopernika 10/12
42-200 Częstochowa
tel. 034 374 06 46
fax. 034 374 06 47
e-mail office@fxmusic.pl
www.fxmusic.pl
Przewodnik Szybkiego Startu
FX-Music Group
www.fxmusic.pl
Siedziba firmy
ul. Kopernika 10/12
42-200 Częstochowa
tel. 034 374 06 46
e-mail office@fxmusic.pl
Oddział handlowy
ul. Piłsudskiego 53
22-400 Zamość
tel. 084 639 39 65
e-mail handlowy@fxmusic.pl
 Instrukcje dotycz¹ce bezpieczeñstwa
www.fxmusic.pl
I
nstrukcje dotycz¹ce bezpieczeñstwa
ZNACZENIE SYMOBOLI GRAFICZNYCH:
OSTRZE¯ENIE!!!
RYZYKO PORA¯ENIA PR¥DEM
NIE OTWIERAÆ
Symbol b³yskawicy umieszczony w trójk¹cie równobocznym jest ostrze¿eniem o obecnoci
niebezpiecznego dla ¿ycia nieizolowanego wysokiego napiêcia, które mo¿e stanowiæ ryzyko
pora¿enia pr¹dem elektrycznym.
Wykrzyknik umieszczony w trójk¹cie równobocznym informuje, ¿e w tej instrukcji obs³ugi
znajduj¹ siê wa¿ne instrukcje dotycz¹ce jego u¿ytkowania oraz bezpieczeñstwa.
OSTRZE¯ENIE!
W CELU ZMINIMALIZOWANIA RYZYKA PORA¯ENIA PR¥DEM
ELEKTRYCZNYM, NIE WOLNO OTWIERAÆ OBUDOWY.
INSTRUKCJE O ZAGRO¯ENIU PO¯AREM, PORA¯ENIEM PR¥DEM LUB USZKODZENIA CIA£A.
Ostrze¿enie: w celu unikniêcia po¿aru lub pora¿enia pr¹dem elektrycznym nie wolno wystawiaæ instrumentu na dzia³anie deszczu lub wilgoci.
- Instrukcje dotycz¹ce uziemienia -
To urz¹dzenie musi byæ pod³¹czone do gniazda posiadaj¹cego styk uziemienia. W przypadku wyst¹pienia awarii urz¹dzenia, linia uziemienia zmniejszy ryzyko pora¿e-
nia pr¹dem elektrycznym. Instrument jest fabrycznie wyposa¿ony w sieciowy przewód zasilaj¹cy z ¿y³¹ uziemienia, który to powinien byæ u¿ywany do pod³¹czenia
urz¹dzenia do uziemionych gniazd sieci energetycznej.
NIEBEZPIECZEÑSTWO
Niew³aciwe pod³¹czenie przewodu uziemienia mo¿e spowodowaæ pora¿enie pr¹dem elektrycznym. W przypadku pojawienia siê w¹tpliwo-
ci, wszelkie po³¹czenia elektryczne powinny zostaæ sprawdzone przez wykwalifikowanego elektryka. Nie wolno dokonywaæ modyfikacji przewodu zasilaj¹cego, który
jest dostarczany z instrumentem.
WA¯NE INSTRUKCJE DOTYCZ¥CE BEZPIECZEÑSTWA ORAZ INSTALACJI
OSTRZE¯ENIE
Podczas u¿ytkowania urz¹dzeñ elektrycznych nale¿y zachowaæ podstawowe zalecenia eksploatacyjne, które zosta³y przedstawione poni¿ej.
·
Przed rozpoczêciem pracy z instrumentem nale¿y uwa¿nie przeczytaæ instrukcjê obs³ugi.
·
Gdy z instrumentu korzystaj¹ dzieci, wymagany jest nadzór osób doros³ych.
·
Nie wolno u¿ywaæ instrumentu w pobli¿u wody, na przyk³ad blisko umywalek, basenów, mokrych powierzchni itp.
·
Instrument mo¿e byæ u¿ywany tylko na statywach rekomendowanych przez producenta.
·
Nie nale¿y korzystaæ z instrumentu w miejscach, w których istnieje ryzyko spryskania go wod¹ lub gdzie jest nara¿ony na zalanie, np. w pobli¿u umywalek,
zlewozmywaków, basenów oraz na ró¿nego typu mokrych powierzchniach. Na instrumencie w ¿adnym wypadku nie wolno stawiaæ ¿adnych przedmiotów
z p³ynami.
·
Instrumentu nale¿y u¿ywaæ w takiej pozycji, w której zapewniona jest odpowiednia wentylacja.
·
Z instrumentu nale¿y korzystaæ z dala od róde³ ciep³a, takich jak grzejniki, nagrzewnice, piecyki itp.
·
Do pod³¹czenia instrumentu do sieci energetycznej nale¿y u¿ywaæ jedynie do³¹czonego przewodu zasilaj¹cego.
·
Informacje dotycz¹ce parametrów zasilania znajduj¹ siê na dolnej cianie instrumentu.
·
W przypadku, gdy instrument nie bêdzie u¿ytkowany przez d³u¿szy czas, nale¿y od³¹czyæ przewód zasilaj¹cy.
·
W przypadku koniecznoci od³¹czenia instrumentu od ród³a zasilania, nale¿y u¿yæ wy³¹cznika zasilania ON/OFF, który znajduje siê na cianie tylnej instrumentu.
·
Nale¿y tak ustawiæ instrument, aby by³ zapewniony ³atwy dostêp do wy³¹cznika zasilania ON/OFF.
·
Instrument nale¿y przekazaæ do serwisu, jeli wyst¹pi¹ nastêpuj¹ce okolicznoci:
a.
Uszkodzenia wtyku lub przewodu zasilaj¹cego.
b.
Gdy do rodka urz¹dzenia dostan¹ siê jakie przedmioty lub p³yny.
c.
Instrument zosta³ wystawiony na dzia³anie deszczu.
d.
Nieprawid³owe dzia³anie lub te¿ ewidentny spadek sprawnoci pracy instrumentu.
e.
Instrument upad³ na pod³ogê lub obudowa uleg³a uszkodzeniu.
·
Nigdy nie wolno samodzielnie naprawiaæ instrumentu. Wszystkie czynnoci serwisowe i naprawcze musz¹ zostaæ przeprowadzone przez wykwalifikowany perso-
nel serwisów.
PRZECHOWUJ INSTRUMENT W BEZPIECZNYM MIEJSCU
W JAKI SPOSÓB UNIKAÆ ZAK£ÓCEÑ RADIO/TV
Ten instrument do pracy wykorzystuje czêstotliwoci radiowe. Jeli nie jest prawid³owo zainstalowany tzn. niezgodnie z przedstawionymi instrukcjami, mo¿e powodo-
waæ zak³ócenia w odbiorze fal radiowych oraz telewizyjnych.
Chocia¿ ten instrument zosta³ zaprojektowany zgodnie ze stosownymi standardami, a tak¿e z zastosowaniem uzasadnionych zabezpieczeñ przeciw zak³óceniom, nie
ma pe³nej gwarancji, ¿e w okrelonych sytuacjach pewne zak³ócenia nie wyst¹pi¹. W celu sprawdzenia, czy zak³ócenia, które wystêpuj¹, s¹ powodowane przez ten
instrument, nale¿y wy³¹czyæ jego zasilanie i zobaczyæ, czy zdiagnozowane zak³ócenia ust¹pi¹. Nastêpnie nale¿y w³¹czyæ zasilanie instrumentu i zobaczyæ, czy spowo-
dowa³o to ponowne pojawienie siê zak³óceñ. Po jednoznacznym stwierdzeniu, ¿e zak³ócenia s¹ powodowane przez instrument, nale¿y wykonaæ jedn¹ z poni¿szych
czynnoci:
·
Obróciæ antenê radiow¹ lub telewizyjn¹ w innym kierunku.
·
Zmieniæ pozycjê instrumentu wzglêdem odbiornika.
·
Zwiêkszyæ odleg³oæ miêdzy instrumentem a odbiornikiem.
·
Pod³¹czyæ przewód zasilaj¹cy do innego gniazda sieciowego, czyli innego obwodu zasilania ni¿ ten, do którego jest pod³¹czony odbiornik.
·
Jeli jest to konieczne, nale¿y skontaktowaæ siê ze specjalist¹ z tego zakresu.
2
FX-Music Group
www.fxmusic.pl
Instrukcje dotycz¹ce bezpieczeñstwa
OSTRZE¯ENIA
Po przeczytaniu zaleceñ oraz instrukcji dotycz¹cych bezpieczeñstwa, które znajdowa³y siê na poprzedniej stronie, z uwag¹ i zrozumieniem zapoznaj siê poni¿szymi
zaleceniami oraz stosuj siê do nich:
ZASILANIE SIECIOWE
·
Przed pod³¹czeniem tego instrumentu do jakiegokolwiek innego urz¹dzenia (wzmacniacz, mikser, inne instrumenty MIDI itp.), upewnij siê, ¿e we wszystkich tych
urz¹dzeniach jest wy³¹czone zasilanie.
·
Zapoznaj siê z instrukcjami dotycz¹cymi zak³óceñ radiowo-telewizyjnych.
CZYSZCZENIE INSTRUMENTU
Do czyszczenia zewnêtrznej powierzchni instrumentu nale¿y u¿ywaæ tylko delikatnej suchej tkaniny. Nigdy nie wolno u¿ywaæ do tego celu benzyn, rozpuszczalni-
ków i innych niew³aciwych preparatów chemicznych.
INNE OSTRZE¯ENIA
·
Jeli zajdzie koniecznoæ u¿ywania instrumentu poza granicami kraju i jeli wyst¹pi¹ jakiekolwiek problemy z jego zasilaniem, to nale¿y wczeniej skontaktowaæ
siê z wykwalifikowanym elektrykiem.
·
Instrumentu nigdy nie wolno nara¿aæ na dzia³anie silnych wibracji.
·
Nigdy nie wolno stosowaæ zbyt du¿ego nacisku na klawisze, przyciski oraz ga³ki.
·
Nie wolno k³aæ ¿adnych obiektów na wywietlaczu. Mo¿e to spowodowaæ jego pêkniêcie, uszkodzenie lub powstanie zarysowañ, które to mog¹ w znacznym
stopniu utrudniæ lub nawet uniemo¿liwiæ odczytanie prezentowanych informacji.
·
Podczas gry obudowa instrumentu mo¿e siê nieco nagrzewaæ. Jest to spowodowane rozpraszaniem ciep³a generowanego przez wewnêtrzne podzespo³y elektro-
niczne i jest normalnym zjawiskiem. Pomimo tego, instrument nale¿y umieszczaæ w miejscach o dobrej wentylacji, o ile jest to mo¿liwe.
ZABEZPIECZENIE PRZED UTRAT¥ DANYCH
Nale¿y pamiêtaæ, ¿e dane zapisywane w instrumencie mog¹ byæ skasowane w dowolnym momencie w przypadku pojawienia siê nieprawid³owoci w jego normalnym
funkcjonowaniu. Dlatego te¿ szczególnie zalecamy czêste wykonywanie kopii bezpieczeñstwa danych podczas realizowania ró¿nych faz programowania.
ZASILACZE SIECIOWE
Do pod³¹czenia tych instrumentów do gniazda sieci energetycznej konieczne jest u¿ycie zasilaczy sieciowych pr¹du zmiennego firmy KETRON.
U¿ycie zasilaczy sieciowych innych producentów mo¿e spowodowaæ uszkodzenie modu³u zasilania instrumentu.
BATERIA PODTRZYMANIA PAMIÊCI
Te urz¹dzenia mog¹ zawieraæ ma³e baterie (jednorazowe), które s¹ przylutowane do odpowiednich terminali. Przeciêtna ¿ywotnoæ tego typu baterii wynosi kilka lat
(oko³o 5). Gdy zajdzie potrzeba wymiany tej baterii, nale¿y skontaktowaæ siê z wykwalifikowanym personelem serwisu.
Ostrze¿enie: nie wolno otwieraæ lub spalaæ ¿adnych baterii. Baterie nale¿y przechowywaæ z dala od dzieci. Zu¿yte baterie nale¿y utylizowaæ zgodnie z obowi¹zuj¹cym
prawem (przekazaæ je do punktów zbiórki ogniw elektrycznych).
INFORMACJE DLA U¯YTKOWNIKÓW
Nale¿y przestrzegaæ Europejskich Dyrektyw 2002/95, 2002/96 oraz 2003/108 dotycz¹cych zredukowania u¿ycia szkodliwych substancji
w instrumentach elektrycznych oraz elektronicznych, a tak¿e przestrzegaæ norm dotycz¹cych gospodarki szkodliwymi odpadami.
Symbol przekrelonego kub³a znajduj¹cy siê na instrumencie informuje, ¿e w przypadku zakoñczenia jego u¿ytkowania i przeznaczenia
do wyrzucenia musi byæ on oddzielony od innych odpadów i nie wolno wrzucaæ go do ogólnego pojemnika na mieci.
W takim wypadku u¿ytkownik musi dostarczyæ instrument do autoryzowanych punktów przetwarzania surowców wtórnych w celu oddzie-
lenia uk³adów elektrotechnicznych lub te¿ do punktu jego zakupu podczas nabywania nowego podobnego urz¹dzenia.
Segregacja odpadów pod k¹tem mo¿liwoci wtórnego przetwarzania ich elementów sk³adowych wpisuje siê w dzia³ania na rzecz ochrony
rodowiska oraz dbania o zdrowie spo³eczeñstwa.
U¿ytkownik podlega odpowiedzialnoci prawnej w przypadku nie stosowania siê do obowi¹zuj¹cych przepisów dotycz¹cych gospodaro-
wania surowcami wtórnymi.
FX-Music Group
3
 Po³¹czenia
www.fxmusic.pl
P
o³¹czenia
SD5 posiada wszystkie niezbêdne gniazda po³¹czeniowe audio oraz MIDI, które s¹ wymagane w dzisiejszych standardach, w³¹czaj¹c w to gniazdo peda³u, który to
zapewnia optymalne u¿ycie instrumentu. Wród opcjonalnych dodatków znajduje siê twardy dysk, interfejs wideo oraz dwa peda³y.
ELEMENTY ORAZ GNIAZDA NA CIANIE TYLNEJ
SPEAKER:
Ten przycisk s³u¿y do w³¹czenia lub wy³¹czenia wbudowanych w instrument g³oników.
MICRO 1 OUTPUT:
monofoniczne gniazdo wyjciowe jack 1/4 przekazuj¹ce bezporedni sygna³ wejciowy z Micro 1 przetwarzany przez Vocalizer i nie
poddany dzia³aniu wewnêtrznych efektów takich jak pog³os lub chorus.
OUTPUT LEFT/MONO, RIGHT:
monofoniczne gniazda wyjciowe audio jack 1/4, gdzie gniazdo lewego kana³u mo¿e przekazywaæ zsumowany sygna³ mono-
foniczny z obydwu kana³ów instrumentu. Gdy u¿ywane jest wyjcie lewego i prawego kana³u, SD5 pracuje w trybie stereofonicznym.
PEDAL FOOTSWITCH:
Jest to wielostykowe z³¹cze pozwalaj¹ce na pod³¹czenie opcjonalnego sterownika no¿nego z szecioma lub trzynastoma prze³¹cznikami.
S³u¿y on do kontroli wielu funkcji w³¹czaj¹c w to automatyczny akompaniament, ró¿ne komendy itd.
SUSTAIN PEDAL:
To gniazdo s³u¿y do pod³¹czenia peda³u sustainu typu On/Off.
VOLUME PEDAL:
To gniazdo s³u¿y do pod³¹czenia peda³u g³onoci. Zaleca siê u¿ywanie peda³ów firmy Ketron w celu unikniêcia niebezpiecznych zwaræ lub
te¿ wystêpowania nieprawid³owego dzia³ania urz¹dzenia.
MIDI In (GM):
Gniazdo wejciowe MIDI s³u¿¹ce do kontroli pracy szesnastog³osowego modu³u brzmieniowego General MIDI wbudowanego w SD5.
MIDI In 2 (Keyboard):
Gniazdo MIDI s³u¿¹ce do pod³¹czenia zewnêtrznego keyboardu MIDI lub akordeonu, który mo¿e sterowaæ prac¹ SD5.
MIDI Out:
Gniazdo wyjciowe MIDI u¿ywane do przesy³ania danych MIDI generowanych w SD5, w³¹czaj¹c w to automatyczny akompaniament oraz partiê(-e)
solowe.
MIDI Thru:
Gniazdo MIDI, które pozwala na bezporednie przekazywania wszystkich danych odbieranych gniazdem MIDI IN1.
COMPUTER INTERFACE:
Za porednictwem tego portu SD5 mo¿e byæ bezporednio po³¹czony z komputerem PC lub Mac.
VIDEO INTERFACE:
To opcjonalne urz¹dzenie jest u¿ywane do prezentowania s³ów zapisanych w plikach MIDI oraz innych informacji przygotowanych przez
muzyków dla publicznoci.
AC:
Gniazdo do pod³¹czenia zasilania z sieci energetycznej.
MAIN SWITCH:
Ten wciskany wy³¹cznik s³u¿y do w³¹czenia lub wy³¹czenia SD5.
ELEMENTY ORAZ GNIAZDA NA CIANIE PRZEDNIEJ
HEADPHONES:
To gniazdo s³u¿y do pod³¹czenia stereofonicznych s³uchawek.
GAIN:
S³u¿y do kontroli czu³oci mikrofonowych wejæ audio.
MICRO INPUT:
Niesymetryczne monofoniczne gniazdo wejciowe audio dla dwóch mikrofonów (jeli zostanie u¿yty adapter stereo-mono). Sygna³ wejciowy
mikrofonu mo¿e byæ przetwarzany przez wbudowany w SD5 Vocalizer oraz globalne efekty brzmieniowe. Bez u¿ycia adaptera mo¿liwe jest u¿ywanie tylko jednego
mikrofonu.
4
FX-Music Group
www.fxmusic.pl
Po³¹czenia
DODATKOWE ELEMENTY BUDOWY SD5
TWARDY DYSK
Opcjonalny twardy dysk pozwala na zapisywanie plików Midi, schematów rytmicznych (Patterns) oraz innych plików, z których korzysta SD5.
STACJA DYSKIETEK
Jest do³¹czana w standardzie. U¿ywa siê jej do zapisu oraz odczytu dyskietek o pojemnoci 720 kB lub 1.4 MB zapisanych w formacie DOS. Mo¿liwe jest u¿ywanie
dyskietek sformatowanych na dowolnym komputerze PC.
JOYSTIC
Jest u¿ywany do zmiany widma dwiêków, jeli jest przesuwany w p³aszczynie poziomej oraz zmiany parametrów efektów modulacyjnych, jeli jest przesuwany
w p³aszczynie pionowej.
AFTERTOUCH
Gdy po normalnym wciniêciu klawisza osi¹gnie on dolne po³o¿enie, mo¿esz wykorzystaæ krótki odcinek skoku klawisza, który jest wyranie wyczuwany przy dalszym
jego wciskaniu. W tym po³o¿eniu klawisza mo¿liwe jest kontrolowanie niektórych efektów takich jak wibrato oraz pitch bend. W ten sposób mo¿na uzyskiwaæ ró¿ne
brzmienia. Wersja funkcji Aftertouch zaimplementowana w SD5 jest jednobrzmieniowa, inaczej mówi¹c wywo³ywany efekt wp³ywa na brzmienie wszystkich dwiêków,
które s¹ grane w tym czasie (wszystkie wciniête klawisze).
VELOCITY
Dynamika klawiszy jest u¿ywana do kontroli niektórych parametrów barwy dwiêku, takich jak g³onoæ dwiêku lub filtru.
GENERAL VOLUME
Kursor g³onoci znajduj¹cy siê na przednim panelu s³u¿y do kontroli ostatecznej g³onoci sygna³u audio instrumentu przekazywanego gniazdami wyjciowymi
lewego i prawego kana³u, w³¹czaj¹c w to sygna³y pochodz¹ce z mikrofonu. Kursor ten nie ma wp³ywu na poziom sygna³u danych przekazywanych gniazdem wyjcio-
wym MIDI.
MULTI-TABS
Ten zestaw 16 klawiszy jest u¿ywany do szybkiego dostêpu do ró¿nych funkcji, co jest bardzo u¿yteczne w odniesieniu do ró¿nych kontekstów muzycznych instrumen-
tu. Na przyk³ad mo¿esz kontrolowaæ funkcjê pe³nego t³umienia sygna³u (mute) ró¿nych sekcji perkusyjnych, mieæ bezporedni dostêp do 16 g³osów General Midi lub
w³¹czaæ i wprowadzaæ efekty brzmieniowe.
AKCESORIA
COD. 9AC093
COD. 9AC103
COD. 9AC113
COD. 9AC114
COD. 9VA005
COD. 9AC121
COD. 9PEMK8
COD. 9HD004
INTERFEJS VIDEO: P/N 9AC134
VOCALIZER: P/N 9VO004
FUTERA£ DELUXE Z KO£AMI: P/N 9VA005D
KARTA ROZSZERZEÑ Z PATTERNAMI: P/N 9AC116 KABEL PC: P/N 9AC123
KABEL MAC: P/N 9AC122
FX-Music Group
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl