Katalog-SamsungArtMaster-final, files

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
8. EDYCJA KONKURSU SZTUK WIZUALNYCH
••••••••••••••••••••• ARTYŚCI:
Sylwia Czubała •••••••••••••••
Jaś Domicz ••••••••••••••••••••
Piotr Grabowski ••••••••••••••
Zoia Nierodzińska ••••••••••
Dominika Olszowy •••••••••••
Alexander Pawlik ••••••••••••
Urszula Pieregończuk •••••••
Wojtek Pustoła •••••••••••••••
Mateusz Sadowski •••••••••••
Jan Szewczyk •••••••••••••••••
MASTER
Kyung Sik Choi
prezes Samsung Electronics Polska
edycji konkursu Samsung Art Master,
serdecznie dziękuję Państwu za obec-
ność na wystawie. Mam ogromną na-
dzieję, że nasze starania nie przemi-
ną bez śladu, a prace stworzone przez
młodych, utalentowanych artystów
na długo pozostaną żywe w Państwa
pamięci.
Fabio Cavallucci
dyrektor Centrum Sztuki Współcze-
snej Zamek Ujazdowski
Ostatnio na całym świecie możemy
zaobserwować mnożenie się nagród
w dziedzinie sztuki. To znamienne,
jak wiele zmieniło się w ciągu ostat-
nich czterdziestu lat, kiedy wiatr
rewolucji młodzieżowej przekreślił
większość merytokratycznych me-
todologii, choć wspomnienie prote-
stów Emilio Vedovy i Luigi Nono wo-
bec Biennale w Wenecji jest wciąż
żywe. Pomimo swoich ograniczeń
i wad, w dzisiejszych czasach na-
groda znowu stała się podstawowym
narzędziem umożliwiającym zdei-
niowanie kariery artysty, skalują-
cym wartość dzieła. Poczynając od
Turner Prize, było dziesiątki nagród,
które posiadały większe lub mniejsze
znaczenie w świecie artystycznym.
Z pewnością jest to narzędzie niedo-
skonałe, które nie zapewnia niena-
ganności. Co nieuniknione, osoby
wchodzące w skład jury mają su-
biektywny punkt widzenia, nie moż-
na zagwarantować, że zawsze wygra
najlepszy. Jednak z nagrodami jest
jak z demokracją: nie jest to ideal-
ny sposób sprawowania rządów, ale
najlepszy, jaki znamy.
Samsung Art Master uczestni-
czy w tworzeniu systemu wartości
dodając mu szczególny charakter.
Jest to nagroda jeszcze młoda, któ-
ra w tym roku ma swoją ósmą edy-
cję (szóstą od momentu rozpoczę-
cia współpracy z CSW). I właśnie
do młodych się zwraca, do artystów
znajdujących się w jednym z naj-
trudniejszych momentów kariery:
wtedy, kiedy kończą studia i stawia-
ją swoje pierwsze samodzielne kro-
ki w świecie sztuki. Jest to niełatwy
okres, nacechowany ryzykiem, że
młodzi artyści, pomimo swojego ta-
lentu, nie zdołają znaleźć odpowied-
nich punktów odniesienia, zagubią
się w braku świadomości mecha-
nizmów rządzących tym światem.
Dlatego właśnie Samsung Art Ma-
ster pomaga młodym ludziom dając
im możliwość zaprezentowania się
i wsparcie ekonomiczne. CSW jest
zaszczycone mogąc współpracować
przy tym przedsięwzięciu, oferując
swoją wiedzę i doświadczenie, gdyż
uważa, że wspieranie młodych gene-
racji artystów stanowi bardzo waż-
ną część jego misji.
Szanowni Państwo,
Z wielką przyjemnością oddaje-
my do Państwa rąk niniejszy kata-
log stworzony specjalnie na okolicz-
ność wystawy inałowej ósmej edycji
konkursu Samsung Art Master. Ni-
niejsza publikacja to podsumowanie
tegorocznej edycji wydarzenia wyro-
słego z idei wspierania i promowania
twórczości młodych artystów, któ-
rych talent, choć wyjątkowy, często
jeszcze pozostaje nieodkryty. Wie-
rzymy, że dla wielu z nich udział
w konkursie Samsung Art Master
jest pierwszym krokiem na drodze
do trwałego zaistnienia oraz zdoby-
cia szerokiego uznania na polskiej
scenie artystycznej.
Już od ośmiu lat spotykamy się
z młodymi twórcami w ramach kon-
kursu Samsung Art Master. Co roku
jesteśmy świadkiem fascynujących
eksperymentów artystycznych, któ-
re wnoszą do sztuki nową energię
i nowatorskie spojrzenie, a dla nas
są źródłem nieustającej inspiracji.
W niniejszym katalogu prezentujemy
dziesięć wyjątkowych prac młodych,
utalentowanych artystów nominowa-
nych do Nagrody Głównej ósmej edy-
cji konkursu Samsung Art Master.
Są to unikalne dzieła audiowizualne,
wideo oraz instalacje, w których do-
strzegamy zalążek niezwykłego po-
tencjału artystycznego. Są to również
prace, które na tle innych wyróżniają
się przede wszystkim odwagą – od-
wagą do niezależnego myślenia, wy-
chodzenia poza schematy, do bez-
kompromisowości, do autentyczności
i do pozostania wiernym indywidu-
alnej postawie twórczej. I właśnie tę
odwagę szczególnie cenimy w twór-
czości młodych artystów.
W imieniu Pracowników irmy
Samsung Electronics Polska oraz
współorganizatora wystawy – Cen-
trum Sztuki Współczesnej Zamek
Ujazdowski w Warszawie, jak rów-
nież, w imieniu wszystkich osób za-
angażowanych w organizację ósmej
Kyung Sik Choi
Fabio Cavallucci
WYSTAWA FINALISTÓW:
Otwarcie: 14/10/2011, g. 18.
Wystawa: 15/10-20/11/2011
codziennie z wyjątkiem
poniedziałków w godz.
12-19, w piątki do 21 ••••••••••
CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI
••••••••••••••••••••••
UL. JAZDÓW 2, 00-467 WARSZAWA
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
SAMSUNG ART
Stach Szabłowski
kurator wystawy inalistów
tych, Nagrodą Drugą – 10 000 złotych,
oraz dwoma równorzędnymi Nagrodami
Trzecimi po 7 000 złotych każda. 14 li-
stopada zostanie również rozstrzygnię-
ty plebiscyt publiczności – i przyznana
Nagroda Publiczności w wysokości 10
000 złotych.
ków oświatowych i naukowych doku-
mentów archiwalnych. Bohaterem il-
mu jest tytułowy foton – elementarna
cząstka światła, która dla artysty sta-
je się uniwersalną metaforą nie tylko
siły życiowej, ale również sztuk wizu-
alnych. Jan Szewczyk pokazuje rzeźbę
wziętą w nawias dwóch ilmów. Pierw-
szy z nich to projekcja swobodnego lotu
wśród w chmur, chłopięce marzenie o
unoszeniu się w przestworzach. Drugi
ilm to opowieść amerykańskiego pilo-
ta bojowego zestrzelonego nad Serbią
w czasie wojny o Kosowo; wciela się w
niego sam artysta. Historia jest z życia
wzięta, podobnie jak forma rzeźby Szew-
czyka; to replika kokpitu „niewidzial-
nego” myśliwca F-117 strąconego przez
Serbów; oryginał przechowywany jest
w muzeum w Belgradzie jako trofeum
wojenne. W pracy
Każda droga to dwie
drogi
Jaś Domicz używa wideo do reje-
stracji minimalistycznych i intymnych
performance – dyskretnych akcji podej-
mowanych czasem w samotności, cza-
sem wobec członków najbliższej rodziny.
Relacje z bliskimi stają się tu zarówno
przedmiotem analizy, jak i subtelnych
manipulacji artysty. Emocje, którymi
naznaczone są relacje rodzinne to rów-
nież temat wideo instalacji Sylwii Czu-
bały
Pod okiem matki
. Artystka sięga do
domowego archiwum VHS. Wyciąga z
niego niezwykły materiał – domowe vi-
deo będące zapisem ekstatycznej chwili
zapomnienia, niemal transowego tań-
ca. Bohaterką archiwalnego ilmu jest
matka autorki; w dokamerowym per-
formance artystka powtarza jej gesty,
tańczy jej taniec, stając się już nie tyle
córką, ile sobowtórem tańczącej kobie-
ty. Dwukanałowe wideo Wojtka Pusto-
ły
Dołek
przenosi nas na pole golfowe.
To oczywiście przestrzeń gry, ale także
tło złożonej z samych niedopowiedzeń
opowieści o relacji z ojcem, o niepoko-
ju i traumie. Wystawę zamyka
Odkry-
wanie powolności
Zoii Nierodzińskiej –
instalacja złożona z obrazów, rysunków
i wideo, które traktowane jest nie tyle
jako ilm, ale kolejny obraz, tym razem
ożywiony. Wchodząc w przestrzeń sztu-
ki Nierodzińskiej, wkraczamy w nadre-
alną sferę zjaw, tajemnic, sugestii i tro-
pów, które wiodą poza granice tego, co
racjonalne.
Wystawa inalistów 8. edycji Sam-
sung Art Master jest więc kolekcją rze-
czywistości równoległych. Dom rodzin-
ny sąsiaduje na tej wystawie z polem
bitwy, codzienność z fenomenami wy-
obraźni, wnikliwe obserwacje i analizy
osobistych doświadczeń wspomagane są
przez podpowiedzi dochodzące od strony
podświadomości. To wystawa konkur-
sowa - ktoś ją oczywiście wygra. Tym-
czasem my, odbiorcy prac inalistów,
już jesteśmy zwycięzcami, mając przed
sobą 10 dobrych prac i 10 nietuzinko-
wych artystycznych indywidualności.
To jest wyjątkowa odsłona konkur-
su Samsung Art Master. Nie tylko dlate-
go, że zmieniła się dramaturgia projektu
i od tej edycji Samsung Art Master jest
konkursem dwuetapowym, z dwukrot-
nie wyższą pulą nagród i plebiscytem
publiczności. Wyjątkowość tegorocznej
edycji wynika z indywidualności dzie-
sięciorga inalistów, artystów nomino-
wanych do nagrody głównej.
Od 6 lat Samsung Art Master jest
wspólnym projektem irmy Samsung
Electronics Polska i Centrum Sztuki
Współczesnej Zamek Ujazdowski. Za-
sadą, którą kierowali się organizato-
rzy przy rozwijaniu tego przedsięwzięcia
była możliwie największa otwartość: na
wszystkie media, które są dziś używa-
ne do tworzenia wypowiedzi artystycz-
nych, na bezkompromisowe i oryginalne
postawy twórcze oraz na indywidualno-
ści autorów. Jak najmniej reguł i ograni-
czeń, jak najwięcej przestrzeni dla eks-
perymentu – oto kierunek, w którym ten
projekt zawsze zmierzał.
Konkurs artystyczny jest mecha-
nizmem niedoskonałym. Sztuka to nie
sport, a wskazywanie na jej polu zwy-
cięzców, wyłanianie „najlepszych ar-
tystów”, jest zawsze dyskusyjne. Przy
wszystkich swoich niedoskonałościach
jest to jednak mechanizm zdolny wypro-
dukować dla młodych twórców interesu-
jącą artystycznie sytuację. Co roku na
open call konkursu Samsung Art Ma-
ster odpowiada kilkuset artystów. Ten
fakt jest najlepszym uzasadnieniem ist-
nienia projektu.
W ósmej edycji Samsung Art Ma-
ster ze zgłoszonymi na konkurs praca-
mi zapoznało się jury w składzie: kry-
tyczka sztuki i niezależna kuratorka
– Kamila Wielebska, artysta i laureat
3. edycji Samsung Art Master – Karol
Radziszewski, krytyk sztuki i dzienni-
karz „POLITYKI” – Piotr Sarzyński oraz
krytyk i kurator CSW Zamek Ujazdow-
ski - Stach Szabłowski.
Jury wyłoniło dziesięcioro artystów.
Sylwia Czubała, Jaś Domicz, Piotr Gra-
bowski, Zoia Nierodzińska, Domini-
ka Olszowy, Alexander Pawlik, Urszula
Pieregończuk, Wojtek Pustoła, Mateusz
Sadowski i Jan Szewczyk to inaliści 8.
edycji Samsung Art Master, uczestnicy
wystawy konkursowej w CSW Zamek
Ujazdowski i, last but not least, twórcy
nominowani do nagród.
14 listopada jury w składzie: Dobri-
la Denegri - kuratorka i dyrektor pro-
gramowa CSW Znaki Czasu w Toru-
niu, Wojciech Kozłowski - dyrektor BWA
w Zielonej Górze oraz Norman Leto -
ilmowiec i artysta wizualny nagrodzi
zwycięzców Samsung Art Master – Na-
grodą Główną w wysokości 25 000 zło-
*
Wystawa konkursowa jest niczym
surrealistyczny „wyborny trup”. To se-
kwencja niespodziewanych spotkań,
zestawienie narracji rozwijanych w
różnych konwencjach i w różnych ar-
tystycznych językach. Jej siła tkwi w
ciągłej zmianie perspektyw i poetyk; na
małej przestrzeni współistnieje ze sobą
dziesięcioro autorów – dziesięć osobnych
artystycznych rzeczywistości.
Wystawa inalistów 8 edycji Sam-
sung Art Master jest bardzo ilmowa.
Wśród biorących w niej udział artystów
nie ma ani jednej osoby, która nie po-
sługiwałaby się w swojej pracy rucho-
mym obrazem. Każdy robi to jednak
inaczej. Między wierszami artystycz-
nych narracji inalistów ta wystawa opo-
wiada również o różnorodności strate-
gii wykorzystywania ruchomego obrazu
we współczesnej sztuce. Nadrealistycz-
ny
Rosyjski romans
Urszuli Pieregoń-
czuk to przedsięwzięcie z pogranicza
sztuk wizualnych i czystej kinemato-
graii; zainscenizowany z rozmachem
krótki metraż nawiązujący do tradycji
kina eksperymentalnego. Korzeni pra-
cy Mateusza Sadowskiego
Filmy z domu
należałoby z kolei szukać raczej w trady-
cji video-art. Jednocześnie artysta wy-
konuje krok do przodu – awangardowy
krok w nieznane, w stronę budowania
zupełnie nowego języka, by stworzyć za
jego pomocą wizualny esej o postrze-
ganiu. „Ukąszenie awangardowe” jest
również przypadkiem Piotra Grabow-
skiego. Jego
Antyliban
to praca stworzo-
na nie tylko z ilmów, ale również z tek-
stów, architektonicznej instalacji, mąki,
piasku, intuicji, politycznej wyobraź-
ni i z podróży odbywanych bez rusza-
nia się z miejsca. To złożona realizacja,
której dramaturgia rozgrywa się gdzieś
między górskimi pasmami Libanu i An-
tylibanu, między rzeczywistością wir-
tualną a niewielką przestrzenią pew-
nego mieszkania, między strumieniem
świadomości a jej odmiennymi stanami,
między tekstem a jego wywrotowym pa-
limpsestem. W tym miejscu położonym
„między” różnymi fragmentami narra-
cji znajduje się widz; to w jego świado-
mości elementy instalacji Grabowskiego
łączą się w jedną całość.
Fotonem
Ale-
xandra Pawlika również rządzi logika
montażu. Artysta pokazuje ilm found
footage, kunsztowny kolaż ruchomych
obrazów złożony z fragmentów dziesiąt-
Sylwia Czubała •••••••••••••••••••••
Pod okiem matki
, 2010 -2011, Dwukanałowe wideo, dźwięk, obiekt •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Sylwia Czubała
Ur. 1987r. w Poznaniu
W pracy Sylwii Czubały wideoinstalacja
staje się przestrzenią, w której artystka pro-
wadzi dialog... No właśnie, z kim i z czym?
Z własnym dzieciństwem, z samą sobą
sprzed lat, z przeszłością, do której kluczem
jest nagranie VHS z domowego archiwum wi-
deo? Z własną matką, której gesty artystka
powtarza w dokamerowym preformance? Syl-
wia Czubała wciela się w swoją matkę, jest jej
sobowtórem, rzuca jej wyzwanie. Tańczy do
muzyki Kraftwerk, szukając granicy między
tym, co przesądzone i zdeterminowane (przez
przeszłość, wychowanie, geny), a niepodległo-
ścią i niepowtarzalnością własnego Ja.
Amatorski ilm wideo nagrany przez ojca
w latach mojego dzieciństwa ukazuje eks-
presyjny taniec mojej matki. Ten taniec jest
dla mnie formą osobliwego, improwizowa-
nego performance’u. Spontanicznie zrobio-
ne nagranie ujawnia wiele kluczowych cech
osobowości mojej matki: nadekspresyjność,
skłonność do udawania, zawłaszczający spo-
sób bycia, potrzebę grania pierwszoplanowej
roli, siłę charakteru i ogromną potrzebę kre-
acji. Tańczę z mamą raz jeszcze, aby ostatecz-
nie zmierzyć się z naszym podobieństwem i z
naszą różnicą. W tym samym pokoju, wśród
podobnych przedmiotów dochodzi do ważne-
go pojedynku.
Kiedy byłam dzieckiem, mama wyko-
nała za mnie pracę na plastykę. Ziarna pie-
przu umieszczone w osłonkach po tabletkach
utworzyły trójwymiarowe, animowane oczy.
Po latach powieliłam je i użyłam w autor-
skim obiekcie.
Z daleka sytuacja jest klarowna – jedno-
stajnie obracająca się okrągła płyta usłana
owymi oczami. Bliższa perspektywa przyno-
si zastanawiającą obserwację: miarowy ruch
silnika determinuje zindywidualizowany ruch
ziaren. Pozostając pod wpływem napędu, każ-
de tańczy jednak po swojemu.
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, kie-
runki: Edukacja artystyczna , Intermedia
Dyplom
w pracowni prof. Izabelli Gustow-
skiej 2011
Wybrane wystawy:
2009 „Urban Legend”, Festiwal sztuki w prze-
strzeni publicznej, Poznań
2010 „Living Sculptures”, Słodownia, Stary
Browar w Poznaniu;
2011 „Collective body”, Galeria BWA Zielo-
na Góra
Sylwia Czubała
Stach Szabłowski
Pod okiem matki
, kadr z ilmu
Pod okiem matki
, obiekt (detal)
Pod okiem matki
, obiekt
Jaś Domicz ••••••••••••••••••••••••••
Każda droga, to dwie drogi*
, 2010-2011, 5 projekcji: 3 filmy wideo, 2 animowane pliki .gif ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Jaś Domicz
Ur. 1990r. w Opolu
W gestach Jasia Domicza jest coś z mini-
malistycznych performance’ów Jiřiego Kovan-
dy czy Cezarego Bodzianowskiego, artystów
gotowych działać wobec nieświadomej, nie-
licznej, a nawet zupełnie nieobecnej publicz-
ności. Właściwie nie wiadomo, czy w punk-
cie wyjścia w ogóle jest to sztuka; mowa tu o
subtelnych interwencjach w materię rzeczy-
wistości. Nie zostaje po nich dzieło w kla-
sycznym znaczeniu tego słowa. W najlepszym
razie otrzymujemy zapis, który nabiera arty-
stycznego znaczenia, dopiero kiedy się go zin-
stytucjonalizuje – czyli w momencie, w któ-
rym performer zda relację ze swoich działań
w przestrzeni sztuki. Jaś Domicz taką rela-
cję zdaje za pomocą ilmów wideo.
Domicz uprawia artystyczny odpowied-
nik „sztuki walki bez walki” i wykorzystuje tę
dyskretną strategię performerską do autoana-
lizy w kontekście relacji rodzinnych. Obrazem
tych relacji mogą być trzy biegające w kółko
osoby, uwięzione w obrotowych drzwiach – i
w kręgu wzajemnych powiązań. Artysta jest
synem, dzieckiem swoich rodziców, młodym
mężczyzną, który niczym romantyczny Frie-
drichowski Wędrowiec dociera na skraj urwi-
ska, aby krzyknąć „MA” – i usłyszeć echo,
które powiela ten okrzyk i zmienienia go w
słowo „mama”. Jest także podróżnikiem, któ-
ry z całej podróży realizuje wyłącznie fazę
powrotu; wyjeżdża z domu, jednocześnie ku
niemu zmierzając. W porządku sztuki Jasia
Domicza, organizowanej przez nienachalny
humor oraz wyczulenie na paradoksy i poety-
kę codzienności, każda droga to dwie drogi.
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, kieru-
nek Intermedia
Student
III roku
Stach Szabłowski
Wybrane wystawy:
2009 „The Last Christmas” Galeria ON. Po-
znań.
2010 „IDEOZY - To miejsce nigdy nie będzie
należeć do mnie” Instytut Awangardy z In-
stytutem Historii Sztuki i Fundacją Galerii
Foksal. Warszawa.
2011 Henkel Art.Award (edycja polska) 1. Na-
groda
*) Tytuł
Każda droga to dwie drogi
to frag-
ment wypowiedzi Melmotha Wędrowca, Owcy,
która Opuściła Stado, z książki
Sprawiedli-
wość owiec
Każda droga to dwie drogi
Piotr Grabowski ••••••••••••••••••••
Antyliban
, 2011, 3 ilmy:
Liban
, wideo, 12’38’’ /
Drugs on sale
, wideo, 3’11’’ /
Żuć piach, nie żałować dnia
, wideo, 2’08 / 2 obiek-
ty, technika własna, mąka, piach, sklejka, plexi, silikon, farba •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Piotr Grabowski
ur. 1979 w Ciechanowie
Czym jest
Antyliban
Piotra Grabowskie-
go? Jedną z możliwych odpowiedzi na pyta-
nie o naturę i sens tej skrajnie złożonej i wie-
loznacznej pracy jest przedstawienie jej jako
próby zbudowania czasoprzestrzeni rozwa-
żań, która miałaby o wiele więcej parame-
trów niż standardowe cztery wymiary. Skala
i perspektywa to zmienne, pod które artysta
podstawia coraz to inne dane; patrzy na świat
z lotu (wirtualnego) ptaka, to znów używa
szkła powiększającego, zdaje się być w kilku
miejscach naraz: we wnętrzu mieszkania, w
podróży i w samym środku swoich własnych
wyobrażeń.
Pracuje jednocześnie nad
Antylibanem
w
przestrzeni wirtualnej i izycznej. Sypie w ga-
lerii pasma górskie z piachu i mąki i odbywa
wyprawę na Bliski Wschód, nie ruszając się
sprzed ekranu komputera. Wielowymiarową
przestrzeń swojej pracy rozciąga pomiędzy
ilmami i architektoniczną instalacją, mię-
dzy strumieniem świadomości a jej odmien-
nymi stanami, między tekstem a jego wywro-
towym palimpsestem.
W tym miejscu „między” różnymi frag-
mentami narracji znajduje się widz − to w jego
świadomości elementy instalacji Grabowskie-
go łączą się w jedną całość.
Tekst
Polskie młyny
został stworzony z
wykorzystaniem materiału promocyjnego ze
strony internetowej irmy Polskie Młyny zaj-
mującej się przetwórstwem zbóż. Pisany au-
torskim krojem pisma, istnieje w postaci stro-
ny internetowej, może być wyświetlany lub
napisany na ścianie w większym formacie.
Antyliban
jest konfrontacją nierealnych
wyobrażeń i tęsknot za egzotyką z możliwo-
ściami realnymi i oderwaniem się od codzien-
ności za pomocą rzeczywistości wirtualnej.
Staram się odtworzyć niezwykłe doświadcze-
nie bliskości i obcości − istotnych wartości,
stron konliktów, wymiarów przestrzeni i po-
ziomów wrażliwości. Najbliższą temu metafo-
rą są w tej pracy sąsiadujące ze sobą pasma
górskie Libanu i Antylibanu, rozdzielone ży-
zną doliną Bekaa w Libanie, państwie wielu
kultur i wielu problemów. Podobnie mieszam
mąkę z piaskiem, schemat z wymiarem 1 : 1 i
przestrzenią, by wskazać na niepewność raz
przyjętych rozstrzygnięć.
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wy-
dział Graiki
Uniwersytet Warszawski, Instytut Filozoii
Dyplom
w pracowni ilustracji prof.
Od 2009 r. założyciel i wydawca artzina polE
Stach Szabłowski
Praca
Antyliban
składa się z 2 obiektów,
3 wideo, strony internetowej i 4 tekstów.
Pierwszy obiekt to odwzorowanie planu
mieszkania w skali 1 : 1 wykonane ze sklejki
Superform, proilowanej i utwardzanej. Kon-
strukcja z jednej strony opiera się o ziemię, z
drugiej unosi na wysokość 150 cm.
Drugi obiekt to odwzorowanie pasm gór-
skich Antylibanu i Libanu, usypanych z pia-
sku zmieszanego z mąką, wzmocnionych kle-
jem mączno-wodnym i żywicami.
Wideo
Liban
to wykonana za pomocą pro-
gramu Google Earth wizualizacja podróży nad
górami Antylibanu, doliną Bekaa, pasmem Li-
banu i kończącej się nad Bejrutem.
Żuć piach,
nie żałować dnia
przedstawia popularnego w
Polsce owada, kowala bezskrzydłego, chodzą-
cego po banknocie 5000 funtów libańskich.
Drugs on sale
to zapis przejścia przez bałtycką
plażę. Każdej pracy wideo towarzyszy tekst.
Wybrane wystawy:
2009 „Inferno. Not found”, BWA Zielona Góra
2010 „I¬P”, Galeria Interview, Warszawa
2011 „Ping Flood”, Fundacja Bęc Zmiana,
Warszawa
Piotr Grabowski
Liban
, kadr z ilmu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl