Karty na stół PL,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->KARTY NA STÓL-Gra Marie-Pierre Gagné i Christan’a Lemay dla3 do 7 graczy od 14 lat.1 - DOPASOWANIE KART CHARAKTERUNa początku należy wybrać gracza (Pacjen-ta), któremu jako pierwszemu będziemy przy-porządkowywać Karty Charakteru. Pozostaligracze kładą przed nim po 1 zasłoniętej KarcieCharakteru, która ich zdaniem, najlepiej określacharakter/zachowanie tego gracza.Należy powtórzyć tę czynność wobec wszy-stkich graczy. Kolejność nie ma znaczenia.Uwaga: Gracz sam sobie nie dopasowuje KartyCharakteru! W ten sposób każdy gracz ma je-dną Kartę Charakteru, którą musi odrzucić.Przykład: W grze uczestniczy czterech graczy:Magdalena, Gabriela, Mateusz i Piotr. Na po-czątku pierwszej rundy każdy z nich otrzymuje po4 Karty Charakteru (ponieważ jest ich czworo).Pierwszym Pacjentem będzie Gabriela. Magda,Mateusz i Piotr kładą przed nią po jednej zasło-niętej karcie. Gabriela nie bierze tych 3 kart doręki. Należy powtórzyć tę samą czynność dlaMagdaleny, Mateusza i Piotra.Rozpatrzmy przypadek Magdaleny. Magdauważa, że Mateusz nie potrafi przegrywać, dla-tego przyporządkowuje mu kartę: „Z trudemznosisz porażki”. Gabrieli przyporządkowuje kar-tę: „Nie potrafisz opowiadać kawałów”, a Piotr-kowi, którego zna krótko, „Czujesz się młodszyniż jesteś”. Ta karta najlepiej określa pierwszewrażenie, jakie zrobił na niej Piotr. Magda odkła-da swoją czwartą, a zarazem ostatnią, kartę dopudełka.´ ´ZAWARTOSC220 kart w tym:• 42 Karty Głosowania (7 zestawów po 6 kart,•ponumerowanych od 1 do 6);• 6 Kart Cyfr;• 172 Karty Charakteru.1 notes do zapisywania punktów1 instrukcjaCEL GRYCelem gry jest zdobycie jak największej ilościpunktów. W każdej turze jeden z graczy wcielasię w rolę Pacjenta. Należy prawidłowo wskazaćKartę Charakteru, która najlepiej określa jegocharakter/ zachowanie. Gracz, który zdobył naj-więcej punktów ogłaszany jest zwycięzcą.Karty na stółto gra, którą należy trzymać z dalaod ludzi, którzy nie mają poczucia humoru i niesą zdolni do odrobiny autoironii.PRZYGOTOWANIENa środku stołu należy położyć o jedną Kar-tę Cyfry mniej niż uczestników gry, na przykładw grze 5-osobowej należy przygotować 4 Karty(z cyframi od 1 do 4).Każdy gracz otrzymuje zestaw Kart Głosowaniaw wybranym kolorze. Jeżeli w grze uczestniczymniej niż 7 graczy, nieużywane zestawy Kart na-leży odłożyć do pudełka.Na początku gry należy zdecydować czy bę-dziemy grać, korzystając ze zdań Blondynki czyRudej. Nie ma zasadniczej różnicy między nimi.2 - WYBÓRPierwszy gracz (kolejność nie ma znaczenia),zwany „Pacjentem”, rozkłada otrzymane i od-słonięte Karty Charakteru, przyporządkowującje Kartom Cyfr i czyta je na głos. Pierwsza kartaod lewej oznaczona jest cyfrą 1, następna cyfrą2, itd.Każdy gracz (w tym Pacjent) wybiera w tajemni-cy Kartę Charakteru, która jego zdaniem najle-piej określa Pacjenta. Robi to za pomocą KartyGłosowania, którą umieszcza przed sobą – za-krytą.Przykład: Mateusz jest Pacjentem. Otrzymał Kar-ty Charakteru: 1. „Myślisz, że jesteś chodzącymideałem”, 2. „Z trudem znosisz porażki” i 3. „Bar-dzo często grasz w gry komputerowe”. MagdaPRZEBIEG GRYKażda gra składa się z 4 rund podzielonych nadwie części:Dopasowanie Kart Charakteru(1)iWybór(2).Na początku każdej z 3 pierwszych rund należyrozdać każdemu z graczy tyle Kart Charakte-ru, ilu jest uczestników gry. Na przykład w grze5-osobowej każdy z graczy otrzymuje po 5 KartCharakteru.Każdy gracz przez kilka chwil zapoznaje sięz otrzymanymi Kartami Charakteru.uważa, że ta ostatnia karta najlepiej określacharakter/zachowanie Mateusza, więc kładzieprzed sobą zasłoniętą Kartę Głosowania nr 3.Gdy wszyscy gracze dokonali wyboru, równo-cześnie odsłaniają Karty Głosowania.więcej, wygrywa. W przypadku remisu, wszyscygracze – których on dotyczy – wygrywają.WARIANT DLA OSÓB ZNAJACYCH SIE KRÓTKO˛˛Jeśli gracze spotykają się po raz pierwszy, mogąużyć tego wariantu, jednakże podstawowa wer-sja gry funkcjonuje równie dobrze. Na początkurundy każdy gracz otrzymuje tyle Kart Chara-kteru, ilu jest uczestników gry. Każdy wybiera zeswoich kart jedną Kartę Charakteru, która JEGOSAMEGO opisuje najlepiej, a następnie kładzieją zakrytą przed sobą. Pozostałe karty przeka-zuje graczowi po prawej stronie, a bierze kartyod gracza po lewej stronie. Z otrzymanych kartrównież wybiera jedną i powtarza te czynności,aż do momentu, gdy zostanie mu w ręku jednakarta. Ostatnią kartę należy odrzucić, pozostałaczęść gry przebiega tak, jak w wariancie pod-stawowym.Celem tej gry jest przede wszystkim zapewnie-nie miłej rozrywki uczestnikom zabawy. Należypamiętać o poszanowaniu godności osobistejgraczy.Jeśli polubiłeś Karty Na Stół, zapraszamy na stro-nę naszego wydawnictwa:www.hobbity.eu,gdzie znajdziesz inne, równie wspaniałe gry.Serdeczne podziękowania dla: Daniel Bonifa-cy, Aurélien Piet, Marie-Christine Roy, Lia-SabineLaverrière, Yann Droumaguet, Benjamin Wale-zak, Marie Fort, Antoine Gandilhon i Hélène Vi-gneaul, którzy podzielili się swoimi pomysłami naKarty Charakteru.Kopiowanie kart ilustracji i tytułu gry jest surowozabronione bez pisemnej zgody wydawcy.© 2012 Le Scorpion masqué inci HOBBITY.euJagiellońska 50a, 33-300 Nowy Sącztel. +48 18 443 50 00e-mail: info@hobbity.euDopasowane przez pozostałychgraczy Karty CharakteruWszyscy gracze, głosujący na kartę, która do-stała najwięcej głosów, otrzymują po 1 punkcie.W przypadku remisu to Pacjent decyduje o przy-znaniu punktów. Wtedy jest czas na ożywionądyskusję.Pacjent zachowuje w ten sposób wybraną Kar-tę Charakteru (będzie ona potrzebna w czasiefinałowej rundy). Pozostałe karty należy odłożyćdo pudełka – nie będą już potrzebne. Każdy za-biera swoje Karty Głosowania.Należy pamiętać, że jeśli przyporządkowano ko-muś kartę: „Z trudem znosisz porażki”, nie musioznaczać to, że ten gracz nie umie przegrywać.Jest bardzo prawdopodobne, że ta karta była„najmniejszym złem” spośród dobranych kart.NOWA RUNDARunda kończy się, gdy każdy z graczy raz był Pa-cjentem. Należy rozegrać w ten sposób 3 rundy,czwarta jest rundą finałową.CZWARTA - OSTANIA RUNDAW ostatniej rundzie nie należy rozdawać no-wych Kart Charakteru. Pacjent, w swojej turze,przyporządkowuje Kartom Cyfr trzy zgromadzo-ne w poprzednich rundach Karty Charakteru.Głosowanie przebiega tak, jak w poprzednichrundach, ale ten wybór będzie trudniejszy! Każ-da dobra odpowiedź jest warta 2 punkty. Gra-cze dodają swoje punkty i ten, który ma ich naj-Finansujemy zasadzenienowego drzewa, aby zastąpić to,które zostało ścięte na potrzebywydrukowania tej gry. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klobuckfatima.xlx.pl